اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 10 تير 1399 / کد مطلب: 14246 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


بر پایی کنگره ملی شهدا استمرار فرهنگ جهاد و شهادت است


بر پایی کنگره ملی شهدا استمرار فرهنگ جهاد و شهادت است  فرماندار ویژه سبزوار گفت: برپایی کنگره ملی شهدا فرصت ارزشمند برای جاری کردن سیره و فرهنگ جهاد و شهادت در فضای جامعه و خنثی کردن توطئه های دشمن است.

احمد برادران در نشست کمیته فرهنگی کنگره ملی یک هزار و ۶۰۰ شهید دیار سربداران افزود: کمیته فرهنگی کنگره ملی شهدا باید با خلق آثار نو در این حوزه ارتباط نسل جوان با شهدا را تعمیق بخشد.
وی ادامه داد: ۱۵ کمیته اصلی برای برگزاری کنگره ملی شهدا در شهرستان سبزوار فعال شده و باید تمام توان و ظرفیت‌های شهرستان پای‌کار آیند تا کاری در خور نام شهدا انجام شود.
فرماندار سبزوار با بیان اینکه ارزش شهادت را با هیچ عمل دنیایی نمی‌توان نشان داد و انجام کار در شان شهدا کاری دشوار است گفت: از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان برای اعتلای فرهنگ جهاد و شهادت استفاده می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سبزوار نیز گفت: باید در تولید آثار شهدا نهایت دقت و ظرافت را انجام داد تا آثاری فاخر و ماندگار به یادگار بماند.
سرهنگ پاسدار هادی موحدنیا با اشاره به یک هزار و ۶۰۰ شهید والامقام شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن افزود: با هم اندیشی کمیته‌های ایجاد شده و فراخوان بسیج عمومی برگزاری کنگره از همه ظرفیت‌ها برای این اقدام فرهنگی بزرگ استفاده می‌شود.
نخستین کنگره ملی شهدای خراسان رضوی سال ۱۳۸۸ در مشهد برگزار شد و مطابق برنامه‌ریزی، دومین کنگره ملی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن یک هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده‌اند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.