اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 ارديبهشت 1399 / کد مطلب: 14157 / نظرات: 0


عضو کمیسیون صنایع مجلس: توقف تولید پراید عامل افزایش قیمت‌ خودرو است


عضو کمیسیون صنایع مجلس: توقف تولید پراید عامل افزایش قیمت‌ خودرو است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: توقف تولید پراید عامل بی ثباتی و افزایش قیمت‌ خودرو در بازار شده است.

رمضانعلی سبحانی‌فر  افزود: توقف تولید ۲ مدل خودرو پراید بدون جایگزینی محصولات در خطوط تولید، قیمت‌های سرسام آور را به همراه داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط تحریم و محدودیت واردات خودرو و نبود خودرهای جایگزین، سازمان استاندارد توقف تولید خودرو پراید را به زمان دیگر موکول نماید.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: توقف تولید خودرو پراید تامین خودرو در بازار را دچار مشکل کرده و برخی سودجویان در پی خریداری و نگهداری این خودرو شده‌اند.
وی افزود: همچنین در شرایط کنونی سایر خودروها نمی‌توانند نیازهای جامعه بویژه اقشار کم درآمد را تامین کنند که این عوامل افزایش قیمت خودرو را رقم زده است.
سبحانی فر ادامه داد: راهکار اجرایی در شرایط کنونی ممنوعیت توقف خودرو پراید از سوی سازمان استاندارد و تداوم تولید آن با رعایت  سایر استاندارهای لازم است.
وی گفت: با محدودیت تردد و کاهش سرعت خودرو پراید در جاده‌ها و در پی آن اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی، می‌توان آمار حوادث و تلفات جاده‌ای را تا حدودی کاهش داد.  

این نماینده مجلس با بیان اینکه قیمت خودرو بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین می‌شود افزود: توقف تولید خودرو پراید زمانی جلو نوسانات بازار خودرو و سوء استفاده سوداگران را می‌گیرد که با تولید خودرو ارزان و جایگزین اقشار  کم درآمد توان خرید داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین باید با اعمال محدودیت برای ثبت نام خودرو تمهیداتی فراهم شود که ثبت‌نام کنندگان خودرو را برای استفاده و رفع نیاز و نه به عنوان کالای سرمایه‌ای خریداری کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.