اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 ارديبهشت 1399 / کد مطلب: 14142 / نظرات: 0


آرامگاه بیهقی در سبزوار نیازمند مرمت فوری است


آرامگاه بیهقی در سبزوار نیازمند مرمت فوری است آرامگاه ابوالحسن زید بیهقی معروف به ابن فندق بیهقی، حکیم و ادیب مشهور ایران در قرن ششم هجری در شهر ششتمد شهرستان سبزوار که به دلیل بارش‌های شدید باران در ۲ سال گذشته آسیب دیده نیازمند مرمت فوری و اضطراری است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: بارش‌های شدید سبب نشست بخش شرقی آرامگاه این حکیم مشهور ایرانی شده که عملیات مرمت و استحکام آن نیازمند ۲ میلیارد ریال است.

محسن برآبادی افزود: آرامگاه ابوالحسن زید بیهقی بالاتر از سطح خیابان بنا شده و در گذشته از فضاهای زیرین این بنا برای نگهداری دام استفاده می‌شده است که اکنون در پی بارندگی‌های شدید به بخش های شرقی آرامگاه آسیب وارد شده است.
وی ادامه داد: مراحل مرمت این بنا شامل مقاوم سازی، بتن ریزی و پر کردن فضاهای خالی محوطه آرامگاهی است که باید از محل اعتبارات میراث فرهنگی و به ویژه شهرداری ششتمد تامین شود.
ظهیرالدین ابوالحسن علی بن ابوالقاسم زید بن محمد بیهقی معروف به ابن فندق بیهقی و فرید خراسان، حکیم و ادیب مشهور ایران و از ریاضیدانان بزرگ قرن ششم هجری است.
مهمترین اثر او کتاب پارسی 'تاریخ بیهق' در تاریخ و جغرافیای ناحیه بیهق و ذکر رجال علم و ادب و سادات و خاندان‌های مشهور و دیگر اطلاعات تاریخی آن سرزمین است.
آرامگاه این ادیب در شهر ششتمد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.