اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 ارديبهشت 1399 / کد مطلب: 14136 / نظرات: 0

نماینده مجلس:


هدایت نقدینگی به بورس شتاب‌دهنده چرخه تولید ملی است


هدایت نقدینگی به بورس شتاب‌دهنده چرخه تولید ملی است
 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به رونق اخیر در بازار سرمایه و بورس اشاره و بیان کرد: هدایت نقدینگی به سمت بازار بورس و اوراق بهادار موجب شتاب در حرکت چرخه تولید و اقتصاد ملی می‌شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: یکی از بهترین راهکارهای جهش تولید، خلق ثروت و جلوگیری از تورم، هدایت سرمایه‌ها از طریق بورس به سوی تولید است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط ایجاد شده یکی از بهترین راهکارها در این زمینه قرار گرفتن نقدینگی کشور در بورس است که عاملی برای تحول و رونق بخشی اقتصاد کشور می‌باشد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: از طریق هدایت سرمایه‌ها در بورس شرکتها و کارخانه‌هایی که در بورس هستند می‌توانند بهسازی شده و طرحهای توسعه خود را پیگیری کنند که این عوامل به جهش تولید ملی منجر می‌شود.
وی لازمه ورود به بورس را "کسب آگاهی و دانش کافی" ذکر و بیان کرد: سرمایه‌گذاری در مکان‌های مناسب سبب سود دهی مردم و جلوگیری از سرخوردگی آنها می‌شود.
سبحانی‌فر همچنین به سیر صعودی در فعالیت بازار بورس کشور اشاره و بیان کرد: ورود سالم نقدینگی کشور به این بازار سرمایه، اشتغالزایی و ثروت بیشتر را در سال جهش تولید رقم خواهد زد. 

بر اساس چند مورد پژوهش صورت گرفته توسط برخی موسسات نظرسنجی در ایران، ظرف سالهای منتهی به ۱۳۹۷ در حالی که ۳۵ درصد مردم پس‌انداز نداشته و همه سرمایه‌شان را مصرف می‌کردند، ۲۵ درصد مردم در بانکها سپرده‌گذاری کرده، ۱۵ درصد ملک ‌خریده، ۱۰ درصد مردم تمایل به خرید طلا، سکه و ارز داشته و ۱۰ درصد مردم هم به سمت راه‌اندازی کسب و کار ‌رفته‌اند تنها پنج درصد ایرانیان وارد بازار بورس می‌شدند.

اما بازار سرمایه یا بورس در ایران از اواخر سال ۱۳۹۷ روند رو به رشد یافته و رونقی روافزون و متفاوت با سالهای گذشته پیدا کرد بطوری که برخی از کارشناسان روند طی شده در بازار بورس ظرف دو سال اخیر همراه با دو رخداد اخیر اقتصادی امسال را نوعی "انقلاب اقتصادی در ایران" توصیف می‌کنند. پس از سال ۱۳۹۷ به تدریج کدهای بورس ایران به ۱۱ میلیون رسید. 

 امسال گذشته از اینکه قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده "سهام دولت" را در برخی از بانکها و  بیمه‌ها واگذار کند، "سهام عدالت" نیز آزاد و وارد بازار بورس شده است.
مجموع روند طی شده ظرف دو سال اخیر و نیز دو این رخدادها مورد اشاره امسال موجب استقبال بی‌سابقه مردم از بازار سرمایه و افزایش ضریب نفوذ معاملات سهام در میان عامه مردم شده است. 
ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.