اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 12 فروردين 1399 / کد مطلب: 14010 / نظرات: 0

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی


کتابهایی برای راهنمایی والدین دانش‌آموز اوتیسم تدوین شد


کتابهایی برای راهنمایی والدین دانش‌آموز اوتیسم تدوین شد  رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: پنج عنوان کتاب راهنما برای والدینی که فرزند دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم دارند تدوین شده که همزمان با دوم ۱۴ فروردین "روز جهانی اوتیسم" رونمایی می‌شوند.

سید جواد حسینی عناوین این کتابها را "آﺷﻧﺎﯾﯽ ﺑﺎ اوتیسم، رفتن به آرایشگاه، ﻋوض ﮐردن منزل، رفتن به ﻣطب ﭘزﺷﮏ و نحوه ﺑرﺧورد ﺑﺎ ﭼﺎﻟشهای رفتاری ﮐودﮐﺎن دارای اﺧﺗﻼل طیف اوتیسم" برشمرد.       

وی ادامه داد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور الگوسازی مدرسه انطباقی دانش‌آموزان دارای اختلال طیف اوتیسم و الگوسازی مدارس انطباقی پذیرای دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر به ویژه دانش‌آموزان این طیف را در دستور کار قرار داده است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پارسال ۹ جلد کتاب مهارت آموزی تصویری دوره ابتدایی با تاکید بر مهارتهای خودیاری، ارتباطی و تعاملی برای دانش‌آموزان طیف اوتیسم تدوین و وارد چرخه آموزش شد.

وی بر نقش موثر نیروی انسانی، دانش‌آموزان و والدین در آموزش و پرورش دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه تاکید و بیان کرد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت ویژه مدیران، معلمان، نیروهای توانبخشی و مشاوران در زمینه آشنایی با اوتیسم، موجب ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به این گروه از نوآموزان و دانش‌آموزان شده است.

حسینی همچنین به نیاز کشور به ۱۴ مدرسه استاندارد ویژه دانش‌آموزان اوتیستیک اشاره و بیان کرد: امسال با کمک سازمان تجهیز و نوسازی مدارس این تعداد مدرسه در استانهایی که به اینگونه مدارس نیاز دارند ساخته می‌شود.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۲ هزار و ۵۲۴ نوآموز و دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم در مدارس ویژه و ۲۲۲ دانش‌آموز اوتیستیک را در طرح تلفیقی فراگیر خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی زیر پوشش دارد. ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.