اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 اسفند 1398 / کد مطلب: 13927 / نظرات: 0


جشن نوروزگاه در سبزوار لغو شد


جشن نوروزگاه در سبزوار لغو شد رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا مراسم جشن نوروزگاه و دیگر تشریفات جمعی مرتبط با نوروز در این شهرستان برگزار نمی‌شود.

سید رضا حسینی افزود: مراسم جشن ها و آیین های نوروزی سبزوار لغو شده و برگزاری آن منوط به تصمیم ستاد مقابله با ویروس کرونای این شهرستان است.
وی اضافه کرد: همچنین جهت پیشگیری از بیماری کرونا فعالیت هتل ها، مراکز اقامتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و رستوران‌های بین‌راهی شهرستان سبزوار محدود شده است و دستورات لازم در خصوص رعایت موارد بهداشتی و ضد عفونی کردن این مکانها داده شده است.
 رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: برگزاری مراسم چولی چغل(دعای باران)، چشم آرو، زرم و بزم، اسب چوبی، شاهنامه خوانی، چهارشنبه سوری و سمنوپزان برخی از آیینهای مهمی است که سالهای گذشته در جشنهای نوروزگاه شهرستان  سبزوار برگزار می شد.
سبزوار از شهرهای تاریخی خراسان رضوی واقع در غرب این استان با ۹۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی، ۶ موزه، جاذبه های طبیعت کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیتهای قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد. مرکز این شهرستان در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت با ثبت ۳۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان رضوی تعداد مبتلایان به این بیماری در استان تا روز شنبه ۱۷ اسفند ۹۸ به ۱۳۵ نفر افزایش یافت.

از ۳۰ بهمن ماه تا روز شنبه ۱۷ اسفند ۹۸ بیش از هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که ۶۳۵ نفر از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
طی این مدت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۷۹۲ بیمار حاد تنفسی بیشترین میزان بستری را داشته است و بقیه مربوط به سایر دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی هستند.
تاکنون ۱۸۸ نفر از مبتلایان به عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان های مشهد مرخص شده اند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.