اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 اسفند 1398 / کد مطلب: 13920 / نظرات: 0


مایع سفیدکننده برای گندزدایی از سطوح مناسب است


مایع سفیدکننده برای گندزدایی از سطوح مناسب است مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای گندزدایی و ضد عفونی کردن سطوح و محیط منزل جهت پیشگیری از شیوع کرونا می‌توان از مایع سفید کننده یا وایتکس استفاده کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه به نقل از دکتر علی‌اصغر حسنی گزارش داد: برای ضدعفونی کردن محیط منزل فقط لازم است دو قاشق غذاخوری وایتکس را در چهار لیوان آب سرد مخلوط کرده و این ترکیب را در نقاطی که بیمار یا افرادی که از بیرون وارد خانه شده‌اند و به سطوحی مانند دستگیره در و شیرهای آب دست زده اند اسپری کرد.

وی اضافه کرد: بیماران حاد تنفسی که در منزل در حال استراحت هستند بهتر است اتاق جداگانه‌ای در اختیار داشته باشند تا از انتشار بیماری به دیگر افراد خانواده جلوگیری شود چون علایم بیماری کووید -۱۹ مانند بیماری سرماخوردگی است و در انتشار این بیماری، دست‌ها نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ضدعفونی کردن حمام و دستشویی به خصوص بعد از استحمام بیمار ضرورری است و می‌توان با اسپری مخلوط آب و مایع سفید کننده و یا الکل محیط را ضدعفونی کرد.

حسنی افزود: خوشبختانه در  شرایط کنونی دست دادن و روبوسی کردن کاهش یافته است چرا که بر اساس دستور العمل‌های سازمان جهانی بهداشت نخستین و بهترین مورد برای کنترل بیماری کرونا شستن دست است به نحوی که پشت و روی دست و لای انگشتان و زیر ناخن‌ها کاملا تمیز شود.

وی ادامه داد: بیماری کووید - ۱۹ با قطرات مایع از دهان بیمار در هوا پخش می‌شود بنا بر این پرستار بیمار حتما باید از ماسک استفاده و نکات خود مراقبتی را رعایت کند و از سوی دیگر  باید ظروف بیمار جدا و ضدعفونی شود و ملحفه بیمار هم روزانه شست و شو داده شود علاوه براین تهویه اتاق بیمار نیز باید روزانه دو تا سه بار انجام شود تا هوای تازه وارد اتاق بیمار گردد.
ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.