اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 اسفند 1398 / کد مطلب: 13905 / نظرات: 0


مراکز توانبخشی بهزیستی سبزوار با کمبود ماسک و دستکش مواجهند


مراکز توانبخشی بهزیستی سبزوار با کمبود ماسک و دستکش مواجهند
رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت: مراکز توانبخشی بهزیستی این شهرستان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با محدودیت ماسک و دستکش مواجه هستند.

مرضیه کسرایی فر افزود: تامین ماسک و دستکش ۱۸ مرکز توانبخشی بهزیستی شهرستان از طریق دانشگاه علوم پزشکی و اداره صنعت و معدن در دست پیگیری است.
وی با اشاره به اینکه سالمندان از گروههای خطرپذیر ابتلا به بیماری کرونا هستند ادامه داد: با هدف پیشگیری از شیوع کرونا کمیته ای در بهزیستی سبزوار تشکیل شده است.
رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ملاقات با مراکز شبانه روزی سالمندان، معلولان ذهنی، بیماران اعصاب و روان و خانه های کودکان ممنوع شده است.
کسرایی فر با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در دو مرکز نگهداری سالمندان سبزوار افزود: همه روزه علایم حیاتی سالمندان، تب سنجی و اکسیژن خون آنها کنترل می شود در صورت وجود بیماران مشکوک، به اتاق های قرنطینه ای که از قبل فراهم شده است منتقل می شوند.
پنج مرکز توانبخشی شبانه روزی سالمندان، مرکز نگهداری معلولان ذهنی دختران بالای ۱۴ سال، مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان، ۱۰ مرکز توانبخشی روزانه زیر پوشش اداره بهزیستی سبزوار است و ۱۹۰ زن و مرد سالمند در دو مرکز خیریه سالمندان این شهرستان نگهداری می شوند.

بنا بر اعلام رییس اداره تجهیزات پزشکی مصرفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم‌ اینک مراکز درمانی و بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی نیز با کمبود ۸۰ درصدی در خصوص ماسک طبی مواجه هستند.
این در حالی است که نهادهای بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تاکنون از کشف محموله‌ احتکاری سه هزار و ۸۹۷ عددی گالن، بطری و اسپری ضدعفونی کننده از خانه‌ای در مشهد، کشف ۶ هزار عدد ماسک از یک فروشگاه تجهیزات پزشکی، گرانفروشی تجهیزات پزشکی برخی واحدهای صنفی و خودداری آنها از فروش چنین ملزوماتی خبر داده‌اند و نهادهای مسوول در این خصوص اقدام به تشکیل پرونده‌های قضایی و تعزیراتی کرده‌اند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.