اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 بهمن 1398 / کد مطلب: 13822 / نظرات: 0


فضای آموزش و پرورش استثنایی نیازمند افزایش ۲.۵ برابری است


فضای آموزش و پرورش استثنایی نیازمند افزایش ۲۵ برابری است
معاون وزیر آموزش و پروش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی سرانه کنونی فضای آموزش و پرورش استثنایی کشور را ۱۰ مترمربع اعلام و بیان کرد: ارتقا این شاخص به حد مطلوب نیازمند افزایش ۲.۵ برابری است.

سیدجواد حسینی در نشست شورای آموزش و پرروش سبزوار افزود: استاندارد فضاهای آموزش و پرورش استثنایی ;i باید بالای ۲۵ مترمربع باشد هم‌اینک در ایران ۱۰ مترمربع است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان استثنایی کشور در سطح هزار و ۶۰۰ مدرسه، ۵۰۰ مدرسه پشتیبان و  ۱۴ هزار مدرسه عادی مشغول تحصیل هستند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمایش سرزمینی، نیاز به وجود ۲۱۰ مدرسه استثنایی است تا فضاهای آموزشی به حد مطلوب برسد.

وی افزود: گام نخست برای نیل به فضای مطلوب آموزشی در حوره استثنایی دهه مبارک فجر امسال با کمک نیکوکاران برداشته شد.

حسینی همچنین سرانه استاندارد فضای آموزشی را برای نظام آموزش و پرورش ۸.۳ مترمربع اعلام و بیان کرد: این مساحت هم‌اینک در کشورمان ۵.۳ مترمربع است. 

۲۵۳ هزار دانش‌آموز با  نیازهای ویژه در قالب هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی و نیز هزار و ۴۰۰ مدرسه عادی در سطح کشور مشغول تحصیل هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه این نشست همچنین گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سه عنصر مهم در انتخابات "سلامت انتخابات، امنیت آن و مشارکت حداکثری" بوده است. 

وی بر اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید و بیان کرد: مشارکت پرشور آحاد جامعه در انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب تشکیل مجلسی قوی خواهد شد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.