اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 1 دي 1390 / کد مطلب: 1374 / نظرات: 0

مدیر جهاد كشاورزی :


زیره سبز سبزوار قابلیت فعالیت گسترده صنایع تبدیلی و فرآوری را دارد


زیره سبز سبزوار قابلیت فعالیت گسترده صنایع تبدیلی و فرآوری را دارد  معاون سازمان و مدیر جهاد كشاورزی سبزوار گفت: زیره سبز این شهرستان قابلیت فعالیت گسترده صنایع تبدیلی و فرآوری را دارد. 
مهندس 'محمد جواد ایزدیان ' در گفت و گو با ایرنا میزان تولید این محصول در شهرستان را 800 تن ذكر كرد و افزود: شهرستان سبزوار مقام نخست تولید زیره را در استان خراسان رضوی دارد.

وی ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در زمینه صنایع تبدیلی این محصول گفت: در حال حاضر عدم فعالیت گسترده صنایع تبدیلی و فرآوری محصول زیره یكی از مشكلات زیره كاران شهرستان است.

وی با بیان اینكه این محصول ارزش افزوده زیادی دارد افزود: فعالیت در زمینه صنایع تبدیلی و فرآوری زیره سبز ضمن اشتغال زایی ، ضمانت خرید محصول را هم افزایش می دهد.

وی با بیان اینكه مدیریت جهاد كشاورزی سبزوار جذب تسهیلاتی در زمینه صنایع تبدیلی را پیگیری می كند، گفت: صنایع تبدیلی زیره به دلیل جایگاه شاخص شهرستان در این حوزه از اولویت ها هستند .

مهندس ایزدیان اظهار داشت: وجود كارخانجات زیره پاك كنی و عصاره گیری و همچنین تجار فعال در زمینه این محصول در سبزوار موجب شده زیره سبز نقش بسیار موثری در اقتصاد شهرستان سبزوار داشته باشد.

وی ضرورت انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه زیره سبز را هم از ضرورت های این محصول در شهرستان سبزوار دانست.

مدیر جهاد كشاورزی سبزوار سطح زیر كشت زیره در شهرستان سبزوار را شامل یك هزار و 50 هكتار كشت آبی و 50 هكتار كشت دیم ذكر كرد.

وی در مورد ویژگی های این محصول اظهار داشت: زیره سبز گیاهی كم توقع با نیاز آبی پائین و طول رشد كوتاه است كه قبل از گرم شدن هوا و خشك شدن ذخایر رطوبتی زمستان و بهار موجود در خاك ، سیكل زندگی خود را پایان می دهد.

كشت زیره از اوایل دی در شهرستان سبزور آغاز و اواخر اردیبشهت و اوایل خرداد ماه برداشت می شود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.