اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 بهمن 1398 / کد مطلب: 13737 / نظرات: 0


درهای باز دانشگاه حکیم سبزواری با استقبال دانش‌آموزان روبرو شد


درهای باز دانشگاه حکیم سبزواری با استقبال دانش‌آموزان روبرو شد
دانشگاه حکیم در شهر سبزوار با جرای طرحی ابتکاری درهای این موسسه آموزش عالی را به روی دانش‌آموزان سبزواری گشود.

اجرای طرح درهای باز دانشگاه حکیم سبزواری، طی دو روز جمعی هزار نفره از دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم دبیرستانهای شهرستان سبزوار را به منظور کسب تجربه و آشنایی عملی، میهمان فضاهای علمی و آموزشی این مرکز آموزش عالی کرد. 

رییس دانشگاه حکیم سبزواری .هدف از اجرای طرح ابتکاری این مرکز آموزش تحصیلات عالی و تکمیلی را ایجاد فرصتی جذاب برای آشنایی حضوری و تجربه عملی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با فضای دانشگاه، رشته‌های تحصیلی مقاطع مختلف آموزش عالی، روش پژوهشهای دانشگاهی و امکانات آزمایشگاهی برشمرد. 
دکتر علی‌اصغر مولوی افزود: اجرای طرح درهای باز دانشگاه حکیم سبزواری، مجالی انگیزشی و جهت‌بخش را در قالب دیدار و گفت‌وگوی دانش‌آموزان با استادان، اعضای هیات علمی و کارشناسان دانشگاهی برای این قشر فراهم آورد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این برنامه فرهنگی با سطح علمی، دانشکده‌های مختلف و جایگاه دانشگاه حکیم سبزواری نیز آشنا شدند.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در چارچوب اجرای "طرح درهای باز دانشگاه حکیم سبزواری" ظرف روزهای هفتم و هشتم بهمن ماه جاری دانش‌آموزان از ۵۳ آزمایشگاه، ۳۶ کارگاه آموزشی و دیگر برنامه‌ها و امکانات علمی و پژوهشی این مرکز آموزش عالی بازدید کردند.  
دانشگاه حکیم سبزواری ۹ هزار دانشجوی مشغول تحصیل در ۱۰ دانشکده، ۳۳ گروه آموزشی و ۱۳۹ کدرشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا دارد. همچنین ۱۳ شرکت در مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه فعالیت دارند. 

این مرکز آموزش عالی در چارچوب آمایش آموزش عالی کشور یکی از ۲۲ "دانشگاه محور" در ایران اعلام شده است. دانشگاههای "فردوسی مشهد، بیرجند، بجنورد و سمنان" دیگر مراکز آموزش عالی محور در منطقه نهم کشور شامل استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان هستند. رییس دانشگاههای محور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر علوم انتخاب شده و رییس دیگر دانشگاههای هر منطقه نیز توسط روسای دانشگاههای محور انتخاب می‌شوند.

همچنین دانشگاه حکیم سبزواری از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یکی از شش دانشگاه برتر ایران در حوزه دیپلماسی علم و فناوری و روابط بین‌الملل شناخته شده است. 

مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است. ۵۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان را دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل می‌دهند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.