اخبار سبزوار پيام : حوادث


اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 5 بهمن 1398 / کد مطلب: 13729 / نظرات: 0


گازگرفتگی ۶ شهروند جغتایی را راهی بیمارستان کرد


گازگرفتگی ۶ شهروند جغتایی را راهی بیمارستان کرد
مسمومیت با گاز منوکسیدکربن ۶ عضو یک خانواده را در روستای دستوران شهرستان جغتای واقع در غرب خراسان رضوی روانه بیمارستان کرد.

مسوول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این حادثه صبح امروز اعلام و بلافاصله نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
مسلم فائق‌نیا افزود: اعضای این خانواده که بر اثر استنشاق گاز دچار سردرد و تهوع شده بودند به بیمارستان ولی عصر (عج) جغتای انتقال یافتند.
۲۶ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۲۹ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتورآمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در شهرستان سبزوار خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می کنند.
جغتای در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

ظرف پنج ماه نخست امسال ۱۷۷ نفر در سطح کشور به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست داده و در این میان تهران با ۳۶ نفر و خراسان رضوی با ۲۰ نفر بیشترین تعداد مرگ ناشی از گازگرفتگی را به خود اختصاص دادند.

گازگرفتگی از شایعترین مسمومیت‌های شیمیایی منجر به فوت است که در نتیجه غفلت و رعایت نکردن اصول ایمنی رخ می‌دهد.

علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شبیه سرماخوردگی است بطوری که فرد مسموم ابتدا دچار آبریزش بینی، سردرد و سوزش چشم می‌شود ولی با توجه به اینکه بسیاری از گاز گرفتگییها شب هنگام و در زمان خواب اتفاق می افتد، افراد متوجه این علائم نمی‌شوند. سردرد، احساس خستگی، تهوع و استفراع دیگر علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن هستند که تداوم آن منجر به تشنج، بیهوشی و مرگ می‌شود. مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن بسته به شدت آن، عوارض مختلف بر روی مغز، کبد، کلیه، جریان خون و دستگاه تنفسی بر جای می‌گذارد.
با این وجود مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در زمره مسمومیت‌های قابل پیشگیری می‌باشد است که نیازمند حساسیت و رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.