اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 23 دي 1398 / کد مطلب: 13688 / نظرات: 0

فرماندار داورزن


آبخیزداری راهکار کاهش خطرات سیل در داورزن است


آبخیزداری راهکار کاهش خطرات سیل در داورزن است فرماندار داورزن گفت: با توجه به ارتفاعات شمالی این شهرستان و مجاورت آن با حاشیه کویر، آبخیزداری بهترین راهکار برای کاهش خطرات سیلاب و مهار آبهاست.

حسین اسدالهی در کارگروه حفاظت از منابع آبی داورزن افزود: بافت ارتفاعات شمال شهرستان و پوشش گیاهی ضعیف، بستر جاری شدن سیلاب و هدر رفت منابع آبی را فراهم کرده است که برای مهار و استفاده بهینه از این منابع، طرح های آبخیزداری با اولویت پیگیری می شود.
وی اضافه کرد: همچنین با اجرای طرح های آبخیزداری و بیابان زدایی علاوه بر حفاظت از منابع آب و خاک از گسترش مناطق کانون بحران بادی شهرستان داورزن جلوگیری می شود.
فرماندار داورزن با اشاره به بازنگری در طرح مطالعاتی آبخیزداری روستاهای مهر و صدخرو داورزن گفت: ۱۳ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری و احداث بند خاکی در منطقه "بفره" شهرستان پیش بینی شده است.
اسداللهی افزود:  طرح مطالعاتی حوضه آبخیز آبرود شامل روستاهای علی آباد، نهالدان، بیزه، آبرود و کمیز در سطح ۲۸ هزار هکتار هم تهیه شده و تامین اعتبار احداث سرریز بند کمیز و تکمیل احداث ساختمان حفاظتی منابع طبیعی شهرستان هم در حال پیگیری است.
از مساحت ۲۴۳ هزار هکتاری شهرستان داورزن افزون بر  ۱۸۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.