اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 دي 1398 / کد مطلب: 13667 / نظرات: 0


۵۸۳ هزار شهروند خراسانی هنوز درخواست کارت ملی هوشمند نکرده‌اند


۵۸۳ هزار شهروند خراسانی هنوز درخواست کارت ملی هوشمند نکرده‌اند
 مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: تاکنون ۵۸۳ هزار ۲۹۸ نفر از مجموع چهار میلیون و ۷۷۱ هزار شهروند ایرانی واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در این استان هنوز در خصوص درخواست دریافت این سند هویتی اقدام نکرده‌اند.

حسین نیری که به خوشاب در غرب خراسان رضوی سفر کرده روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان این شهرستان افزود: این دسته از شهروندان باید هرچه سریعتر به منظور طی روند قانونی دریافت کارت ملی هوشمند خود، درخواست لازم را به دفاتر ذیربط ارائه کنند تا که از این پس برای دریافت خدمات در نظام اداری دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: گذشته از شهروندانی که تاکنون هیچ اقدامی برای درخواست کارت ملی هوشمند نکرده‌اند، ۳۲ هزار و ۷۷۸ قطعه کارت ملی هوشمند که این تعداد شهروند خراسانی پیشتر درخواست کرده بودند آماده تحویل به مالکان آنها در خراسان رضوی است اما این افراد هنوز برای دریافت آن به دفاتر ذیربط مراجعه نکرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی همچنین به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری اشاره و بیان کرد: شهروندانی که اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند "صادرشده" خود نکرده و نیز آن دسته از شهروندانی که هنوز اقدامی برای درخواست صدور این سند هویتی نکرده‌اند آگاه باشند که ارائه کارت ملی هوشمند در روند اخذ رای برای انتخابات اسفند ماه آتی و شتاب لازم در آن، بسیار موثر است.

وی در ادامه همچنین گفت: چهار میلیون و ۱۸۸ هزار نفر از کل جمعیت چهار میلیون و ۷۷۱ هزار نفری واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در خراسان رضوی تاکنون اقدام به درخواست صدور این سند هویتی نموده‌اند. بر این اساس "درخواست صدور کارت ملی هوشمند" از سوی ۸۷ درصد جمعیت واجد شرایط در خراسان رضوی تاکنون صورت گرفته است.

نیری افزود: تاکنون سه میلیون و ۱۹۴ هزار ۲۲۶ فقره کارت ملی هوشمند در خراسان رضوی صادر و تحویل شهروندان متقاضی شده است. 

وی در ادامه همچنین به تاسیس شهرستان خوشاب در سال ۱۳۸۹ با انفکاک آن از شهرستان سبزوار اشاره و بیان کرد: طی این مدت هنوز اداره مستقل ثبت احوال در خوشاب دایر نشده لذا تحقق این مهم یکی از مطالبات ساکنان شهرستان خوشاب است. 

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی ادامه داد: مسئولان شهرستان خوشاب می‌بایست مکانی را به مدت ۱۰ سال در اختیار این اداره‌کل قرار دهند تا مجوز راه اندازی اداره ثبت احوال خوشاب از سازمان ثبت احوال کشور دریافت شود.

فرماندار خوشاب هم در این نشست گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهرستان راه اندازی و استقرار اداره ثبت احوال برای ارائه خدمات به شهروندان خوشابی اهمیت بالایی دارد.

امان‌الله خدمتگزار افزود: هم‌اینک ساکنان خوشاب مجبور هستند برای دریافت خدمات ثبت احوال شامل ثبت ولادت، وفات، تغییرات و تعویض شناسانه و صدور کارت ملی به سبزوار سفر کنند. 

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در فاصله ۱۹۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از سه بخش، ۷۰ روستا دارد. ۳۲ هزار نفر از جمعیت خوشاب ساکن روستاهای این شهرستان هستند. خوشاب که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود، در چارچوب اجرای قانون تقسیمات کشوری مهر ماه ۱۳۸۹ به شهرستان ارتقاء یافت. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.