اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 13 دي 1398 / کد مطلب: 13643 / نظرات: 0


وقف برای ترویج صلح و سازش در روستا توسط زوج داورزن


وقف برای ترویج صلح و سازش در روستا توسط زوج داورزن رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن گفت: غلامحسین و خدیجه کاهه یک ساعت و نیم آب و اراضی قنات مخلدآباد روستای کاهک را برای هزینه‌های امور عام‌المنفعه و فرهنگ صلح و سازش در روستا وقف کردند.

حجت‌الاسلام حسین خانی گفت: غلامحسین و خدیجه کاهه یک ساعت و نیم آب و اراضی قنات مخلدآباد روستای کاهک را برای هزینه‌های امور عام‌المنفعه و فرهنگ صلح و سازش در روستا وقف کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن گفت: گسترش دامنه وقف یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید موردتوجه قرار گیرد تا واقفان بنا به نیازهای روز جامعه وقف را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ارزش این وقف حدود 50 میلیون ریال برآورد شده است گفت: واقف خیراندیش عمری را به شغل مقدس کشاورزی در روستا مشغول بوده و باانگیزه گسترش فرهنگ صلح و دوستی جامعه اسلامی اقدام کرده است.

خانی گفت: این ششمین وقف شهرستان در سال جاری است و 6 فنجان آب و زمین زراعی باارزش 300 میلیون ریال، دو دانگ از کارخانه شن شویی به ارزش 30 میلیارد ریال، تعداد 10 اصله درخت پسته به انضمام 250 مترمربع زمین در روستای چشام به ارزش 100 میلیون ریال، یک ساعت و نیم آب و اراضی در روستای بروغن باارزش 300 میلیون ریال و 650 مترمربع زمین زراعی در روستای خسروآباد از ابتدای سال تاکنون در داورزن وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف داورزن در ادامه گفت: شهرستان داورزن دارای 785 موقوفه با 2042 رقبه است.
فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.