اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 آذر 1398 / کد مطلب: 13518 / نظرات: 2

محمدیان


نخستین خانه رسانه کشور در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود


نخستین خانه رسانه کشور در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان ر‌ضوی از راه‌اندازی نخستین خانه رسانه کشور در ایام دهه فجر امسال در استان خبر داد و گفت: این مرکز رسانه‌ای تلفیقی از خانه مطبوعات و بسیج رسانه است که به موضوع معیشتی و بیمه‌ خبرنگاران استان می‌پردازد.
نخستین خانه رسانه کشور در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

عباس محمدیان در دیدار با جمعی از مسؤولان و‌ اصحاب رسانه شهرستان سبزوار با اشاره به فرارسیدن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج و بسیجیان یادآور اخلاص و پاکی است که با دستور امام راه حل(ره) برای خدمت‌رسانی به مردم و انقلاب تشکیل شد و امروز به‌کوری دشمنان ایران اسلامی جشن ۴۰ سالگی را گرفته‌ایم.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه فلسفه بسیج خدمت است و ما در بسیج رسانه خدمت‌گزار اصحاب رسانه هستیم، افزود: همانطور که اصحاب رسانه در این مدت به خوبی مشاهده کرده‌اند، سازمان بسیج رسانه استان ارتباطات خوبی با اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی دارد و بسیج رسانه فراساختار است.

وی ادامه داد: بسیج رسانه به‌دنبال جمع کردن بروکراسی‌های اداری است تا گرهی از مشکلات خبرنگاران باز کند.

محمدیان تصریح کرد: کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی یکی از کانون‌های فعال و‌ برتر در سطح استان محسوب می‌شود و در دو سال گذشته رتبه نخست استان به‌لحاظ عملکردی را کسب کرده است، بنابراین این افتخارآفرینی تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بسیج رسانه به‌عنوان بازوی توانمند در خدمت رسانه‌های انقلابی است و با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی فراجناحی عمل می‌کند و از ظرفیت تمامی رسانه‌ها از جمله اصولگرا و‌ اصلاح‌طلب برای خدمت به نظام باید به‌کار گرفته شود.

وی گفت: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی بحث رسانه انتظارات بیشتری داریم که ظرفیت کادرسازی جبهه انقلاب اسلامی فراهم شود.

محمدیان با بیان‌ اینکه در حوزه کادرسازی نیروهای جوان ‌و انقلابی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارند که تاکنون کمتر به آن توجه شده است، افزود: به‌منظور کادرسازی نیروهای جوان و انقلابی به‌دنبال برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری برای علاقه‌مندان این حوزه هستیم، بسیج رسانه برای اعزام اساتید برجسته کمک می‌کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی تاکید کرد: آمادگی داریم تا جبهه جوان و‌ انقلابی در فضای رسانه‌ای با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بسیج رسانه شکل بگیرد.

بسیج متعلق به جریان سیاسی خاصی نیست

وی ادامه داد: بسیج متعلق به جریان سیاسی خاصی نیست و تشکل‌های مرتبط با اصحاب رسانه از جمله انجمن صنفی، کانون خبرنگاران و خانه مطبوعات باید حول تفکر بسیج فعالیت کنند.

محمدیان بیان کرد: قرارگاه رسانه‌ای در خراسان رضوی تشکیل شده و رسانه‌های تأثیرگذار استان در حول محور این قرارگاه به فعالیت می‌پردازند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به لزوم توجه به حوزه سواد رسانه‌ای در استان، گفت: خوشبختانه موضوع آموزش سواد رسانه‌ای از مساجد استان آغاز کرده‌ایم که در این راستا ۴۰۰ مسجد در مشهد و همچنین ۹ مسجد در سبزوار دارای ظرفیت برای این حوزه شناسایی شده‌اند.

وی افزود: آموزش سواد‌ رسانه‌ای به مردم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبری است و همانند نهضت سوادآموزی که در سال ۱۳۶۰ آغاز شده، باید از هم‌اکنون در جامعه اجرایی شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت حمایت از اصحاب رسانه، بیان کرد: در راستای تقویت و حمایت از رسانه‌های مکتوب سطح استان با چاپخانه موسسه خراسان هماهنگی کرده‌ایم تا نشریات استان با تخفیفات ویژه‌ای به چاپ برسند.

محمدیان ادامه داد: این اقدام حمایتی سبب می‌شود که رسانه‌ها از وابستگی به جریان‌های سیاسی خارج شوند و قلم فروشی در رسانه‌های استان از بین برود.

وی بیان کرد: کانال‌های خبری محلی و تاثیرگذار در سطح استان باید شناسایی و شناسنامه‌دار شوند و در این حوزه نباید غفلت کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت توجه رسانه‌های سبزوار به تولیدات داخلی و رونق تولید، گفت: رسانه‌ها و مدیریت شهری باید محور تبلیغات خود را حمایت از تولیدات داخلی انجام دهند و این موضوع از تاکیدات مقام‌ معظم رهبری است.

محمدیان با بیان اینکه به دلیل اصلاحیه اساسنامه‌خانه مطبوعات که در دوران حسین انتظامی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد، متأسفانه خانه مطبوعات در استان‌ها خرد شده است، افزود: در حال حاضر ۱۲۰ نفر عضو خانه مطبوعات هستند و ۳۰ نفر از اعضاء بازنشسته شده‌اند.

وی بیان کرد: سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی به‌دنبال حل مشکلات معیشتی و بیمه‌ای خبرنگاران فعال استان است و هم‌اکنون ۶۷۰ نفر از خبرنگاران استان از بیمه خبرنگاری بهره‌مند نیستند.

محمدیان از راه‌اندازی نخستین خانه رسانه کشور تا ایام دهه فجر امسال در خراسان رضوی خبر داد، تصریح کرد: این خانه رسانه‌ای تلفیقی از خانه مطبوعات و بسیج رسانه است که به موضوع معیشتی و بیمه‌ای خبرنگاران استان را برطرف می‌پردازد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در بازدید از دفتر صداوسیمای سبزوار نیز با بیان اینکه استقلال هر رسانه‌ای به‌عنوان هویت آن رسانه محسوب می‌شود و‌ خوشبختانه رسانه ملی در استان متفاوت‌تر از گذشته بوده است، گفت: در بحث فنی و محتوا صداوسیمای خراسان رضوی یکی از رسانه‌های تأثیرگذار استان است.

وی افزود: فرهنگ بسیج‌ باید به جامعه منتقل شود و‌ رسانه‌ها با تفکر و‌ مدیریت جهادی فارغ از جریان‌های سیاسی برای سربلندی نظام می‌کشند.

محمدیان بیان‌کرد: خراسان رضوی قطب صنعت، کشاورزی، شعر و ادب در کشور است که در این حوزه‌ها سوژه‌های متعددی دارد و انتشار سوژه در رسانه ملی امید را به مردم منتقل می‌کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با تقدیر از عملکرد دفتر صداوسیمای سبزوار، تصریح کرد: خوشبختانه این دفتر طی چند سال اخیر تأثیرگذاری خوبی برای امید بخشی به جامعه داشته است.

وی یادآور شد: رسانه ملی باید در راستای تحقق نظام جمهوری اسلامی به موضوعاتی از جمله حضور پرشور مردم در انتخابات اسفندماه، رونق تولید، احیای روستاها و معرفی کارآفرینان برتر بپردازد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در دیدار با حجت الاسلام مقیسه امام جمعه سبزوار نیز با بیان اینکه کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی در دو سال اخیر رتبه نخست استان را کسب کرده است، گفت: شهرستان سبزوار دومین قطب رسانه‌ای در خراسان رضوی است که ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه رسانه دارد.

وی افزود: جبهه رسانه‌ای در خط مقدم حضور در مشارکت مردم در انتخابات اسفندماه و امیدبخشی به مردم است.

محمدیان افزود: در ماجرای ناامنی‌های اخیر با اجرای عملیات روانی در میان رسانه‌های سبزوار به‌خوبی کنترل و فضای رسانه‌ای و اجتماعی در این شهرستان آرام شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم دست حکیمانه امام جمعه سبزوار در جبهه رسانه‌ای برداشته نشود و با نگاه پدرانه اصحاب رسانه این شهرستان هدایت شوند.

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در کشور قرارگاه رسانه‌ای با حضور رسانه‌های تأثیرگذار در خراسان رضوی تشکیل شده و باید از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ها استفاده شود، تصریح کرد: در جلسات این قرارگاه اصل دموکراسی رعایت می‌شود و اگر موضوعی مصوب شود، مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

امام جمعه سبزوار نیز در این نشست گفت: اصحاب رسانه وظایف سختی در مقابل دروغ‌پراکنی دشمنان و تهاجم رسانه‌های غربی دارند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه با بیان اینکه بسیج رسانه باید برای موفقیت جلب اعتماد کنند، افزود: اگر اعتماد به بسیج رسانه جلب شود، بخش بیشتری از مردم اخبار را از رسانه‌های داخل کشور دنبال می‌کنند.

وی صداقت را بهترین راه جلب اعتماد دانست و بیان کرد: رسانه‌ها باید واقعیت‌ها را به مردم بازگو‌ کنند و بسیج رسانه وظیفه سنگینی در جامعه برعهده دارد.فارس



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.