اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 27 آذر 1390 / کد مطلب: 1350 / نظرات: 0

در سفر وزیر بهداشت و درمان به سبزوار مطرح شد/


نمایندگان سبزوارخواستارراه اندازی دانشكده دندانپزشكی و اورژانس هوایی دراین شهرستان شدند


نمایندگان سبزوارخواستارراه اندازی دانشكده دندانپزشكی و اورژانس هوایی دراین شهرستان شدند  نمایندگان شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی خواستار راه اندازی دانشكده دندانپزشكی و اورژانس هوایی در سبزوار و ارتقای بیمارستان شهرستان های تازه تاسیس جوین، جغتای و خوشاب شدند. 
 
به گزارش ایرنا، 'محمد رضا محسنی ثانی' نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی درنشستی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی فراهم شدن شرایط برای راه اندازی دانشكده دندانپزشكی در سبزوار را خواستار شد.

وی با بیان اینكه خیرین این شهرستان ساختمانی در چهار طبقه با یك هزار و 100 متر مساحت و ارزش 12 میلیارد ریال در اختیار دانشگاه علوم پزشكی سبزوار قرار داده اند گفت: درخواست ما صدور مجوز در این زمینه است.

وی خواهان موافقت با ایجاد یك بیمارستان 300 تختخوابی در سبزوار برای رفع كمبود تخت بیمارستانی این شهرستان بر اساس رقم پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه و نیز ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی جوین، جغتای و خوشاب در حوزه بیمارستانی، اورژانس و بخش های تخصصی بهداشتی شد.

'علی بروغنی' دیگر نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به جنبه معنوی و مذهبی دانشگاه علوم پزشكی سبزوار خواستار گسترش فعالیت این دانشگاه در حوزه هایی از جمله رشته های پزشكی و مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد شد.

وی با بیان اینكه برای جلوگیری از بزرگتر شدن پایتخت باید شهرستان هایی مانند سبزوار از نظر دانشگاهی توسعه یابند افزود: مجموع شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب ازنظر وسعت و جمعیت از شش استان كشور بزرگتر هستند.

وی اظهارداشت: راه اندازی اورژانس هوایی در سبزوار هم با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در كریدور شمال به جنوب ، شرق به غرب و همچنین آسیای میانه و مسیر عبور میلیون ها زائر رضوی، یك ضرورت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سبزوار نیز از در آستانه راه اندازی بودن آنژیوگرافی و جراحی قلب باز در این شهرستان خبر داد و گفت: با راه اندازی این دو مركز و حضور یك متخصص رادیوتراپی كه در حال انجام است سبزوار از نظر تیم تخصصی و فوق تخصصی كامل می شود.

دكتر 'كاظم حسن پور' با اشاره به در اختیار گرفتن 117 هكتار زمین در ضلع شمالی بیمارستان واسعی سبزوار افزود: حدود 50 هزار متر مربع از این زمین در حال ساخت فضای آموزشی و كمك آموزشی است.

وی ضرورت تحصیل دانشجویان این دانشگاه در مقاطع بالاتر فوریت های پزشكی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی سبزوار را نیز خاطر نشان كرد.

وی اخذ سهیمه 20 پزشك متخصص، ممنوع بودن گرفتن هرگونه زیرمیزی و موظف بودن متخصصان به حضور در مراكز درمانی در نوبت صبح ، به روز بودن از نظر پرداخت اضافه كاری و كارانه و شرایط خوب اورژانس با راه اندازی اتوبوس اورژانس 115 در حوزه دانشگاه علوم پزشكی سبزوار را یادآور شد.

وی همچنین رشد 100 درصدی اعضای هیئت علمی ، اختصاص 25 عضو هیئت علمی جدید به این دانشگاه، كاهش اعزام بیمار به دیگر شهرها، افزایش فضای نوساز بیمارستانی با بهره برداری از بیمارستان حشمتیه را بخش دیگری از موفقیت های دانشگاه علوم پزشكی سبزوار برشمرد.

راه اندازی سریعتر سایت دانشگاه علوم پزشكی سبزوار، افزایش تعداد پذیرش كارشناسی فوریت های پزشكی، منظور نمودن سختی كار برای ماماها ، جذب ماماها به عنوان مربی بهداشت، افزایش استخدامی های این گروه و نبود امكانات و تجهیزات كافی در بیمارستان ها بخشی از خواسته ها و مشكلات مطرح شده توسط دوتن از نمایندگان دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی سبزوار در این نشست بود.

یكی از اساتید دانشگاه علوم پزشكی سبزوار هم به نمایندگی از این گروه زیاد بودن تعداد واحدها و نبود وقت كافی برای پژوهش و همچنین مقایسه دانشگاه های شهرستانها با دانشگاه های علوم پزشكی برجسته كشور در جشنواره رازی را به عنوان بخشی از مشكلات موجود مطرح كرد./ 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.