اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 19 آبان 1398 / کد مطلب: 13496 / نظرات: 0


یک خانه قدیمی در سبزوار تخریب شد


یک خانه قدیمی در سبزوار تخریب شد  خانه قدیمی گوهری در خیابان سهراب شهر سبزوار تخریب شد.
رییس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: قدمت این خانه مربوط به دوره پهلوی است و مالک آن پس از دریافت مجوز شهرداری اقدام به تخریب بنا کرده است.

مسعود پسندیده افزود: بیشتر خانه‌های تاریخی سبزوار در اختیار مالکان شخصی است که باید با خرید آنها و با مشارکت شورای شهر و شهرداری از تخریب آنها جلوگیری شود.
وی ادامه داد: خانه‌های تاریخی نماد هر شهری از جمله سبزوار هستند که احیا و مرمت آنها منجر به رشد گردشگری و توسعه اقتصادی آن شهرستان می‌شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: بیش از ۱۵خانه تاریخی در سبزوار شناسایی شده که خانه‌های اولیا، اسکوئی، اسلامی، افچنگی، جعفرزاده، چشمی، سدیدی و شریعتمدار از جمله آنهاست.

محسن برآبادی مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار هم گفت: مالکان خانه های تاریخی برای تخریب بنا یا تغییر کاربری باید از شهرداری مجوز دریافت کنند و شهرداری هم بر مبنای قانون از اداره میراث فرهنگی استعلام بگیرد.
مدیر روابط عمومی شهرداری سبزوار نیز گفت: مالکان خانه های قدیمی که خانه آنها در ردیف آثار ملی ثبت نشده برای تخریب خانه های خود نیاز به مجوز شهرداری ندارند.

محمد اختریان افزود: ما نیز مخالف تخریب خانه های تاریخی بدون ثبت ملی هستیم و امیدواریم در این خصوص قوانینی وضع شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.