اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 27 آذر 1390 / کد مطلب: 1349 / نظرات: 0

رییس دانشگاه علوم پزشكی سبزوار:


افتتاح 7طرح و پروژه بخشی از دستاوردهای سفر وزیربهداشت به خوشاب و سبزوار بود


افتتاح 7طرح و پروژه بخشی از دستاوردهای سفر وزیربهداشت به خوشاب و سبزوار بود  رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سبزوار افتتاح هفت طرح و پروژه تحقیقاتی ، نرم افزاری و خدماتی با حضور وزیر بهداشت در خوشاب و سبزوار را بخشی از دستاوردهای سفر این وزیر در این شهرستان ها اعلام كرد. 
 
دكتر 'كاظم حسن پور'  در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح و پروژه ها شامل افتتاح اتوبوس آمبولانس ، مركز تحقیقاتی سلامت سالمندان و مركز تحقیقات SDH ( عوامل اجتماعی موثر بر سلامت ) و رونمایی از نقشه جامع سلامت ، نقشه فرهنگی و سایت 'وب دا' دفتر دانشگاه علوم پزشكی در سبزوار بود.

وی استقلال شبكه بهداشتی درمانی خوشاب را هم جزو این طرح ها عنوان كرد و گفت: با راه اندازی این شبكه طرح گسترش شبكه دانشگاه تكمیل شد.

وی با بیان اینكه این شبكه پیش از این در شهرستان خوشاب كه شهرستانی تازه تاسیس است به صورت مركز فعالیت داشت، افزود: خانم دكتر شم آبادی یكی از افراد بومی منطقه به عنوان رییس شبكه بهداشت و درمان خوشاب انتخاب و معرفی شد.

وی اضافه كرد: اتوبوس آمبولانس به عنوان یك بیمارستان سیار كوچك با اعتبار سه میلیارد و 200 میلیون ریال و با توجه به قرار گرفتن سبزوار در محل تلاقی چندین جاده مواصلاتی و عبور چند میلیون زائر حرم رضوی از مسیر آن خریداری شد.

دكتر 'حسن پور' همچنین گفت: افتتاح و كلنگ زنی رسمی پنج مركز و بخش بیمارستانی این شهرستان به سفر آینده وزیر بهداشت به سبزوار موكول شد.

وی با اشاره به اینكه در سفر شب گذشته وزیر بهداشت به سبزوار فرصت این اقدامات فراهم نشد، افزود:در عین حال این مراكز و بخش های قابل افتتاح تا زمان افتتاح رسمی خدمت رسانی به مردم را خواهند داشت.

وی مراكز و بخش های قابل افتتاح را شامل مركز مهارت های بالینی در بیمارستان امداد و بخش های آنژیوگرافی ،جراحی قلب و عروق و مركز آموزشی تجهیزات پزشكی در بیمارستان واسعی سبزوار ذكر كرد و گفت : همچنین آماده كلنگ زنی بخش رادیوتراپی و آنكولوژی بیمارستان واسعی بودیم .

وی استقبال پرشور و تعداد بالای مطالبات دانشجویی در سفر وزیر بهداشت به سبزوار را از دلایل عدم انجام این افتتاح و كلنگ زنی ها عنوان و ابراز امیدواری كرد : در سفر چهارم ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی این طرح و پروژه ها و دیگر طرح های آماده شده تا آن زمان با حضور وزیر بهداشت انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشكی سبزوار همچنین با توجه به درخواست دانشجویان این دانشگاه برای تكمیل سریعتر پردیس (سایت ) این دانشگاه و نیز تكمیل بیمارستان حشمتیه سبزوار خواستار عنایت ویژه وزارت بهداشت در این بخش ها شد.

وزیر بهداشت شب گذشته به مدت حدود دو ساعت در سبزوار حضور یافت.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.