اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 آبان 1398 / کد مطلب: 13474 / نظرات: 0


سنجش ساختار قامتی زنان روستایی غرب خراسان رضوی اجرا شد


سنجش ساختار قامتی زنان روستایی غرب خراسان رضوی اجرا شد  طرح سنجش ساختار قامتی زنان روستایی شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی اجرا شد.

مسئول بانوان اداره ورزش و جوانان سبزوار گفت: طرح سنجش ساختار قامتی بانوان با همکاری کارشناسان رشته تربیت بدنی در ۲۱ روستای پرجمعیت شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب استان خراسان رضوی اجرا شده است.
مریم فروهر افزود: در این طرح بیش از یک هزار زن روستایی این مناطق با سنین بیش از ۱۴ سال از نظر مشکلات ساختار قامتی مورد معاینه قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: این طرح با هدف شناسایی ناهنجاری‌های اکتسابی، عضلانی و اسکلتی زنان روستایی و ارائه آموزش‌های لازم به منظور بهبود وضعیت استاندارد قامتی و اسکلت آنها اجرا شد.
وی گفت: مشکل اصلی بانوان روستایی در مناطق اجرای طرح ، مشکل در ستون فقرات، گودی کمر، افتادگی شانه و صاف بودن کف پا بود که حرکات اصلاحی برای جلوگیری از افزایش این مشکلات و آموزش‌های لازم در این زمینه به آنها ارائه شد.
از مجموع ۴۶۹ هزار جمعیت پنج شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی ۱۸۵ هزار نفر ساکن روستاها هستند که حدود نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند.ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.