اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 مهر 1398 / کد مطلب: 13436 / نظرات: 0


علت ۴۵ درصد مرگ و میر در سبزوار بیماریهای قلبی است


علت ۴۵ درصد مرگ و میر در سبزوار بیماریهای قلبی است  علت ۴۵ درصد مرگ و میرها در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار طی سال گذشته بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: از مهمترین علل بیماری‌های قلبی و عروقی، بیش فشاری خون است که سکته های قلبی و مغزی، عارضه های کلیوی و قلبی از عوارض این بیماری است.
فاطمه نوده افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برای کاهش این مرگ ومیرها با اجرایی کردن طرح خطر سنجی بیماری های قلبی عروقی، غربالگری و پیگیری بیماری‌های دیابت، فشارخون، چاقی و چربی خون و آموزش‌های مستمر گام‌های موثری برداشته است.
وی ادامه داد: تغییرات کوچک شیوه زندگی می تواند یک تغییرات قدرتمندی در سلامت قلب ما ایجاد کند و داشتن ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز، ترک سیگار و یک رژیم غذایی سالم به پیشگیری از بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی کمک می کند.
۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و شش بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت ساکن شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.