اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 6 مرداد 1398 / کد مطلب: 13359 / نظرات: 0


توسعه روستاها از اولویت های طرح مثلث اقتصادی در سبزوار است


توسعه روستاها از اولویت های طرح مثلث اقتصادی در سبزوار است  توسعه روستاها از اولویت های طرح مثلث اقتصادی است و یکی از شعارهای فرمانداری سبزوار در طرح مثلث اقتصادی تشکیل ستاد توسعه برای هر روستاست.

فرماندار  سبزوار در کارگروه اشتغال و توسعه روستایی این شهرستان گفت: طرح مثلث اقتصادی عامل جهش اقتصادی خراسان رضوی است که شعار شهرستان سبزوار در اجرای آن "هر روستا یک ستاد توسعه" با مشارکت شوراها، دهیاران، روحانیون، جوانان، بانوان و سرمایه گذاران محلی است.
وی اضافه کرد: ایجاد کارآفرینی و اشتغال، زمینه توسعه متوازن و درآمد پایدار را برای خانوارهای روستایی فراهم می کند برای نمونه تاکنون بیش از ۱۰ هزار متر مربع گلخانه های کوچک با مساحت کمتر از ۳۰۰ متر مربع در مناطق روستایی این شهرستان ایجاد شده است.
فرماندار  سبزوار با اشاره به ظرفیت های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و گردشگری روستاها و  اینکه هر منطقه روستایی ظرفیت خاصی دارد افزود: مبنای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در روستاهای سبزوار متناسب با توانمندیهای هر روستاست.
برادران  اضافه کرد: سند توسعه روستایی شهرستان سبزوار سالهای گذشته با رویکرد توانمند سازی جوامع روستایی تدوین شد و با تکبه بر ظرفیت های روستایی در چند روستا نیز اجرا شد که تجربه ارزشمندی است.
وی گفت: برای تسریع در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی نشست هایی برای رفع موانع بخشهای تولید و اشتغال با مسئولان و سرمایه گذاران برگزار شده است.  
شهرستان سبزوار ۳۰۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۸ هزار نفر آن در بیش از  ۱۶۰ روستا زندگی می کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.