اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 مرداد 1398 / کد مطلب: 13349 / نظرات: 0


کمبود فضای کتابخانه ای در سبزوار مشهود است


کمبود فضای کتابخانه ای در سبزوار مشهود است  مجموع فضای کنونی کتابخانه های عمومی شهر سبزوار پنج هزار و ۱۰۰ متر مربع است که در افق ۱۴۰۰ این مساحت باید به بیش از هفت هزار متر مربع برسد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار روز چهارشنبه با بیان این مطلب  گفت: طی دو دهه گذشته اعتبار دولتی برای توسعه و ساخت کتابخانه برای شهر سبزوار تخصیص نیافته است لذا در این زمینه به مشارکت بیشتر خیران و نیکوکاران نیاز داریم.
معصومه فلاحی افزود: بیشتر کتابخانه های سبزوار در هسته مرکزی این شهر متمرکز شده و مناطق حاشیه ای آن با حدود ۲۰ درصد از جمعیت ۲۵۰ هزار نفری این شهر محروم از کتابخانه عمومی است.
وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه دوره چهارم شورای اسلامی شهر سبزوار در پارکهای حاشیه شهر زمین رایگان به افراد نیکوکار واگذار می شود تا در آنها به نام خود کتابخانه بسازند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: تملک زمین و مراحل مقدماتی ساخت کتابخانه مرکزی شهر سبزوار با همکاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به مساحت حدود دو  هزار متر مربع آغاز شده که در صوررت ساخت آن مشکل کمبود فضای کتابخانه ای این شهر برطرف می شود.
شهرستان سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۹ کتابخانه عمومی نهادی و هفت کتابخانه مشارکتی است که  حدود ۲۰۰ هزار نسخه کتاب در آنها موجود است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.