اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 تير 1398 / کد مطلب: 13325 / نظرات: 0


نخستین گروه حاجیان خراسان رضوی عازم سرزمین وحی شدند


نخستین گروه حاجیان خراسان رضوی عازم سرزمین وحی شدند  ۲۵۰ زائر در قالب دو کاروان، با شماره پرواز ۱۵۶۲ به عنوان نخستین گروه حاجیان حج تمع امسال خراسان رضوی از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به مقصد مدینه منوره عازم سرزمین وحی شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی روز یکشنبه در حاشیه مراسم اعزام زائران خراسانی با بیان این مطلب  گفت: امسال حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ زائر در قالب ۷۵ کاروان از استانهای خراسان رضوی و شمالی و از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
محمد باقر قاسم زاده افزود: چهار هزار و ۴۴۰ زائر از این تعداد در قالب ۳۲ کاروان از مشهد، چهار هزار و ۴۹۰ زائر در قالب ۳۲ کاروان از شهرستان‌های خراسان رضوی و هزار و ۶۷۰ زائر در قالب ۱۱ کاروان از خراسان شمالی هستند.
وی ادامه داد: زائران خراسان‌های رضوی و شمالی سرزمین وحی از ۲۳ تیرماه با ۴۴ پروازِ شرکت هواپیمایی هما به عربستان اعزام می‌شوند که این فرآیند تا ۱۴ مردادماه به طول می‌انجامد.
مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی افزود: پروازهای مرحله برگشت حجاج به تعداد ۴۵ پروازِ شرکت هواپیمایی هما از تاریخ ۳۱ مردادماه آغاز می‌شود و در تاریخ ۱۳ شهریور ماه به پایان می‌رسد.
قاسم زاده افزود: ۵۴.۲ درصد زائران امسال حج تمتع از خراسان رضوی را زنان و ۴۵.۸ درصد آنان را مردان تشکیل می‌دهند.
معاون حج و زیارت خراسان رضوی نیز در این خصوص گفت: در حج امسال علاوه بر زائران حج از خراسان رضوی، پرواز زائران استان خراسان شمالی نیز با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام خواهد گرفت.
رضا درگاهی افزود: در مجموع ۱۰ هزار و ۵۴۰ زائر با ۴۴ پرواز در بازه زمانی ۲۳ تیرماه تا ۱۴ مردادماه از فرودگاه مشهد به عربستان اعزام می‌شوند و یک کاروان از زائران مشهد نیز از فرودگاه بیرجند اعزام می‌شود.
وی ادامه داد: در حج سال جاری ۹ هزار و ۶۵ زائر در قالب ۶۵ کاروان از استانهای خراسان رضوی و شمالی به حج تمتع مشرف می‌شوند که از مجموع کاروان‌های اعزامی ۳۵ کاروان به صورت "مدینه قبل" و ۳۰ کاروان نیز به صورت "مدینه بعد" اعزام می شوند.
پارسال نیز حدود ۱۲ هزار زائر حج تمتع در قالب ۸۰ کاروان از طریق فرودگاه مشهد عازم سرزمین وحی شدند.
فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.