اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 26 آذر 1390 / کد مطلب: 1332 / نظرات: 0


دهمین جشنواره عکس در سبزوار برگزار می شود


دهمین جشنواره عکس  در سبزوار برگزار می شود   رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از برگزاری دهمین جشنواره عکس در این شهرستان  خبر داد.
"مجید عسکری"   گفت : این جشنواره به همت انجمن عکاسان کانون هنرمندان ، شهرداری و با همکاری شورای اسلامی  ، کانون فیلم و عکس  دانشگاههای  تربیت معلم ، علوم پزشکی  ،  پیام نور ، آموزشکده فنی بقیه الله الاعظم (عج) و کانون آگهی تبلیغات سپیدار در دو بخش آزاد و دانشجویی با موضوعات در کوچه های بیهق ، مرثیه و دغدغه های دانشجویی برگزار می شود.
وی افزود : در بخش کوچه های بیهق آثاری مورد پذیرش قرار می گیرند که در قالب ثبت تصویری و معرفی آثار باستانی و تاریخی ، کوچه ها ، محله ها و بازار های سبزوار باشد.
وی با بیان اینکه  صرفا عکاسی معماری از بناهای سبزوار مورد نظر نیست  افزود: عکاسان باید تعاملات فرهنگی و اجتماعی و زندگی امروز مردم سبزوار که در قالب معماری شهری سبزوار از دیرباز تاکنون قرار گرفته است را به تصویر بکشند .
این مسوول افزود: عکس های این بخش لزوما بایستی در گسترده محدوده شهری سبزوار و با بازده زمانی  سال  89 و 90 عکاسی شده باشند.
وی همچنین در بخش مرثیه هم گفت :آثاری پذیرفته می شوند که  به منظور تبلیغ و معرفی فرهنگ صحیح عزاداری ، نگاهی خاص به لحظات ناب از مراسم آیین های سوگواری مذهبی داشته باشند.
 و ی ادامه داد: این جشنواره در بخش داشجویی هم  با موضوع زندگی و دغدغه های دانشجویی فقط دانشجویان دانشگاه های سبزوار ، اعم از بومی و غیر بومی ، که در حال حاضر مشغول به تحصیل می باشند برگزار می شود.
"عسکری" گفت : مراسم افتتاحیه این جشنواره از 22 بهمن ماه تا  روز 11 اسفند ماه در شهرستان سبزوار برگزار خواهد شد.
گفتنی است دبیر این جشنواره محمود حیطه و آقایان نعمت اله معینی امینی ، سید علی حسینی فر و خلیل خسروانی داوران این جشنواره هستند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.