اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 21 تير 1398 / کد مطلب: 13316 / نظرات: 0


مروری بر سفر دو روزه معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد به مشهد


مروری بر سفر دو روزه معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد به مشهد  معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سفر دو روزه خود به مشهد مقدس در دیدارهای مختلف با اهالی مطبوعات، رسانه ها به نقطه نظرات آنان گوش فرا داد و از نزدیک با مشکلات اصحاب رسانه و اطلاع رسانی این استان آشنا شد.

دیروز در نخستین روز از حضور "محمد خدادی" در مشهد مقدس، وی در نشست قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی به منظور هم اندیشی با مدیران و مسئولان خبرگزاریها، مطبوعات و رسانه های این استان حضور یافت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: می بایست هدف رسانه اقناع مخاطب باشد زیرا نتیجه اقناع مخاطب جلب شراکت آنها در امور مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

خدادی اضافه کرد: با توجه به تحولات روزافزون فناورانه، امروز رسانه های کشور محدود به ۱۱ هزار و ۲۰۰ نشریه ثبت شده نیستند زیرا هر فردی می تواند با استفاده از تلفن هوشمند همراه خود و ظرفیتهای فضای مجازی به صورت یک نشریه در ارسال خبر و عکس نقش آفرینی کند.

وی در ادامه از مجتمع فرهنگی – هنری قدس و پایگاه اطلاع رسانی قدس آنلاین بازدید کرد و با کارگران واحد چاپ، بسته بندی و توزیع این روزنامه به گفت و گو پرداخت.

او همچنین در تحریریه روزنامه قدس حاضر شد و در گفت و گو با خبرنگاران و دبیران سرویسهای مختلف این روزنامه در خصوص مسایل مختلف از جمله مشکلات صنفی آنها بحث و تبادل نظر کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران روزنامه قدس و سایت قدس آنلاین گفت: هفته آینده در صورت ترخیص به موقع محموله از گمرک، سه هزار تن کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی تحویل معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شده و بین مطبوعات کشور توزیع خواهد شد.

خدادی همچنین از سرویس‌های مختلف تحریریه روزنامه و بخش‌های مختلف موسسه فرهنگی شهرآرا بازدید کرد.

وی در این بازدید خبرنگاری را شغلی مهم توصیف کرد که ویژگی برجسته آن، مواجهه با انسان هاست.

او ضمن خداقوت به تحریریه روزنامه شهرآرا در پاسخ به صحبت یکی از خبرنگاران مبنی بر لزوم در نظر گرفتن سختی کار خبرنگاری در مساله بیمه خبرنگاری و موعد بازنشستگی، اعلام کرد این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهردار مشهد نیز دیدار داشت و در این دیدار با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات گفت: اگر قرار است نمایشگاهی برپا شود باید هدفش کسب و کار و رونق رسانه باشد و نباید این نمایشگاه تبدیل به فستیوال رسانه‌ای شود و در واقع در شرایط کنونی اقتصادی کشور جای پرداختن به چنین مسائلی نیست.

خدادی تاکید کرد: نباید به دنبال برگزاری افتتاحیه و اختتامیه برای نمایشگاه باشیم و معتقدم افتتاحیه بلای جان کشور است و وزارت ارشاد نیز این آمادگی را دارد که در صورت پرهیز از اسراف، ماکت کار را زده و بر سر اجرای آن با شهرداری به تفاهم برسد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم گسترش بخشیدن به فعالیت استارت آپها تاکید کرد و اظهار داشت: استارت آپ ها می تواند در رسانه اثرگذار باشند و برای این منظور باید با دانشگاه‌ها وارد تعامل شویم.

خدادی از روزنامه خراسان نیز بازدیدی داشت و در جمع مسئولان و خبرنگاران این روزنامه گفت: یکی از برنامه‌های اصلی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، ایجاد کارگروه‌ها برای توسعه و توانمند سازی بیشتر رسانه هاست و به تازگی نیز مصوبه‌ای از وزیر کشور در این زمینه گرفته شده مبنی بر اینکه در استان‌ها ستاد تبلیغات اقتصادی کشور را با مسئولیت معاون سیاسی استانداری و دبیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها راه اندازی کنیم.

خدادی در دومین روز از سفر خود به مشهد مقدس با استقرار در هتل فرهنگ و هنر، نشست‌هایی را با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی و هیات مدیره انجمن صنفی تبلیغات استان برگزار کرد.

وی سپس در جمع خبرنگاران مطبوعات، جراید و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی قرار گرفت و طی یک نشست خبری به سوالات متعدد صنفی و تخصصی خبرنگاران پاسخ داد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون سه هزار نفر از خبرنگاران رسانه‌ها از محل صندوق اعتباری هنر بیمه و امسال نیز ۵۰۰ نفر از بیمه شدگان این صندوق از مزایای بیمه تکمیلی بهره‌مند شده‌اند.

خدادی اضافه کرد: کاغذ در کشور به اندازه کافی وجود دارد اما کاغذ وارداتی ارزان که دولت برای تامینش یارانه اختصاص می‌دهد محدود است و رسانه‌ها نیز با توجه به دو برابر شدن قیمت کاغذ قادر به خرید کاغذ به قیمت آزاد در بازار نیستند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۸۰ میلیون یورو ارز برای کاغذ تخصیص یافت که از این میزان ۴۰ میلیون یورو مربوط به سال گذشته بوده لذا قرار است ساز و کار واردات کاغذ از چرخه واردات کالاهای دیگر خارج شود و در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

خدادی اضافه کرد: ما در حوزه رسانه از تولید تا درآمد و پرداخت دستمزد به خبرنگاران، دچار چرخه معیوبی هستیم و این مساله باعث تکثیر رسانه‌ها شده است و هم اینک پنج هزار سایت اینترنتی خبری در کشور وجود دارد که بیشتر آنها به جای اینکه محتوا تولید کنند فقط سایت هستند.

وی ادامه داد: آینده متعلق به رسانه‌هایی است که وابسته نیستند و کارکردشان متناسب با واقعیت کار رسانه‌ای است و این رسانه‌ها ماندگار هستند.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.