اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 تير 1398 / کد مطلب: 13309 / نظرات: 0


۲۴ هزار بیمار مبتلا به فشار خون بالا در سبزوار شناسایی شد


۲۴ هزار بیمار مبتلا به فشار خون بالا در سبزوار شناسایی شد  ۲۴ هزار بیمار مبتلا به فشار خون بالا با اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن ۲۴۰ هزار نفری جمعیت افراد بالای ۳۰ سال است.

دکتر علیرضا مسلم افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری بین بخشی ۱۹۶ هزار و ۱۱۶ نفر از این تعداد از لحاظ فشار خون غربالگری شدند.
وی ادامه داد: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در بیش از ۳۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت و ایستگاه ثابت و سیار در سبزوار و شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه با مشارکت نهادهای اداری اجرا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در ایران سالانه بیش از ۱۰۰ هزار مرگ به دلیل فشارخون بالا اتفاق می‌افتد که با تشخیص به موقع فشارخون قابل کنترل است اما برآوردها نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد مبتلایان به فشارخون بالا از این مساله آگاهی ندارند.
مسلم افزود: بسیج ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱۵ تیر ماه امسال در دو مرحله اطلاع رسانی و اجرایی انجام شد که توانمندسازی مردم در خود مراقبتی و حساس کردن جامعه به کنترل و مراقبت فشارخون از جمله اهداف این طرح ملی بود.
۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و شش بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت ساکن شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.