اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 15 تير 1398 / کد مطلب: 13300 / نظرات: 0

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی


مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان به 3 برابر افزایش می‌یابد


مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان به 3 برابر افزایش می‌یابد  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر هیأت بلند پایه اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی به ریاست وزیر صمت به پاکستان، گفت: در حال حاضر حجم مبادلات میان این دو کشور سالانه حدود یک میلیارد و 500 هزار دلار است که طی یک سال آینده حداقل به پنج میلیارد دلار افزایش می‌یابد.
رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به سفر دو روزه هیأت بازرگانی و تجارت جمهوری اسلامی به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت به کشور پاکستان گفت: این سفر در راستای سفر نخست وزیر پاکستان و وزرای همراه وی در سه ماه اخیر به جمهوری اسلامی و دیدار با مقام معظم رهبری  و ریاست جمهوری اسلامی بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در خصوص ارتقای سطح روابط میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و همچنین تسهیل روابط تجاری و بازرگانی بیشتر بین این دو کشور این سفر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در روز نخست سفر به کشور پاکستان نشست‌های جداگانه‌ای با مشاور نخست وزیر و همچنین هیأت بازرگانی و تجاری پاکستان با هیأت جمهوری اسلامی به ریاست وزیر صمت برگزار شد، بیان کرد: چهار کارگروه جداگانه فعالیت‌های خود را به‌صورت کمیته‌های تخصصی آغاز کردند و در حاشیه فعالیت کارگروه‌ها وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزیر سرمایه‌گذاری کشور پاکستان و تعدادی از سرمایه‌گذاران پاکستان نشستی برگزار کردند.

سبحانی‌فر ادامه داد: همچنین نشستی با وزیر کشتی‌رانی جمهوری پاکستان نشست جداگانه‌ای در زمینه روابط میان دو کشور در خصوص امور کشتی‌رانی برگزار شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسات بر ارتقای روابط تجاری و بازرگانی میان دو کشور تاکید شد و هم‌اکنون حجم مبادلات سالانه حدود یک میلیارد و 500 هزار دلار است، تصریح کرد: انتظار داریم با رفع موانع تجار میان دو کشور که در این جلسات تخصصی به آن پرداخته شد و در روز جمعه نتیجه جلسات کارگروه‌ها مورد تایید و موافقت دو طرف قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: به‌دنبال آن هستیم که طی یک سال آینده حجم مبادلات میان ایران و پاکستان حداقل به پنج میلیارد دلار افزایش دهیم و عمده‌ای از مبادلات میان دو کشور شامل مواد پتروشیمی، فرآورده‌های پتروشیمی و مباحث مربوط به نفت، قیر و گردشگری است.

سبحانی‌فر گفت: افزایش پروازهای میان دو کشور و میوه‌جات و صیفی‌جات با توجه به ظرفیت‌های دو کشور مورد بحث قرار گرفت و راهکارهای مناسبی برای رفع موانع پیش‌بینی شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: عمده موانع شامل مبادلات پولی و اقتصادی بود که با شیوه‌های مناسب بررسی و در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم با به کارگرفتن این راهکارها مشکلات پیشروی بازرگانان و تجار برطرف شود.

وی بیان کرد: این سفر دستاوردهای خوبی به‌دنبال داشت و امیدواریم برای تفاهم‌نامه با نخست وزیر پاکستان در انتهای سفر به جمع‌بندی نهایی برسیم.فارس



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.