اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 خرداد 1398 / کد مطلب: 13241 / نظرات: 0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


۳۱۱ پایگاه طرح غربالگری فشار خون در سبزوار فعال است


۳۱۱ پایگاه طرح غربالگری فشار خون در سبزوار فعال است  رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۳۱۱ واحد بهداشتی و ایستگاه ثابت و سیار در اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار فعال است.

دکتر علیرضا مسلم در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ۲۶۲ مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت و ۴۹ ایستگاه ثابت و سیار در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن آماده اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون هستند.
وی اضافه کرد: طرح بسیج همگانی کنترل فشار خون تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و ظرفیت اندازه گیری فشار خون تمام افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی در پایگاه‌های کنترل فشار خون این شهرستان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به اینکه بیش از ۲۴۰ هزار فرد بالای ۳۰ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار وجود دارند گفت: پیش بینی می شود بیش از ۵۰ درصد این جمعیت با مراجعه به پایگاه های کنترل فشار خون غربالگری شوند.

مسلم افزود: در این غربالگری افرادی که حداکثر و حداقل فشار خون آنها به ترتیب از ۱۴۰ و ۹۰ میلیمتر جیوه بالاتر باشد تحت کنترل، مراقبت و بررسی قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: از ابتدای شروع این طرح، فشارخون ۴۵ هزار نفر در مراکز بهداشتی و درمانی این دانشگاه اندازه گیری و ثبت سامانه شده است.
۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و شش بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت ساکن شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.