اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 25 آذر 1390 / کد مطلب: 1323 / نظرات: 1

امام جمعه سبزوار:


وحدت حوزه و دانشگاه یكی از بزرگترین آرمانهای امام و مقام معظم رهبری بود


وحدت حوزه و دانشگاه یكی از بزرگترین آرمانهای امام و مقام معظم رهبری بود  امام جمعه سبزوار گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یكی از بزرگترین آرمان های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان بود. 
   به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار 27 آذر 58 سالروز شهادت آیت ا... دكتر مفتح به عنوان فرزند حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و افزود :تلاش فراوان برای وحدت این دو مركز علمی در سال های 43 به بعد از خصوصیات بارز ایشان است .

وی اضافه كرد: توجه داشته باشیم كه دشمن رمز موفقیت خود را در جدا كردن حوزه از دانشگاه و دانشگاه از حوزه و بدبین كردن مردم نسبت به آنها می دانست.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت : دشمن به این نتیجه رسیده بود كه حوزه های علمیه و دانشگاه ها دو قطب حساس و دو مغز متفكر جامعه هستند و جدا كردن این دو از هم و قرار دادن آنها مقابل یكدیگر از نقشه های اجانب بود.

وی همچنین با بیان اینكه توجه به مراكز تعلیم و تربیت از نكات مورد تاكید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بوده و هست گفت: اگر ما نتوانیم جامعه جدید را درست بسازیم ممكن است وضع فلاكت باری داشته باشیم چرا كه مسوولان از بین همین تحصیلكردگان حوزه و دانشگاه هستند.

وی اظهار داشت: باید سال های قبل از پیروزی انقلاب و سال های سخت آغاز انقلاب اسلامی ، نقش حوزه و دانشگاه در حراست از اهداف انقلاب طی دو دهه گذشته ، میزان پیشرفت حوزه و دانشگاه در این دو دهه و نیاز جامعه به روحانیت قبل و پس از انقلاب بررسی و تجزیه و تحلیل شود.

خطیب جمعه سبزوار در بخشی از سخنانش تاكید كرد : هر كس در هر جایگاه و لباسی ، زمانی مسوولیت را برعهده بگیرد كه توان انجام آن را دارد.

وی با اشاره به نامه حضرت امیر المومنین (ع) به یكی از استاندارانش ، بزرگترین خیانت را خیانت به جامعه عنوان كرد.

امام جمعه سبزوار ضمن گرامیداشت 26 آذر روز حمل و نقل عمومی از همه تلاشگران این عرصه از جمله راهداران و راهسازان تقدیر كرد.

وی ضمن انتقاد از وضع نامناسب رانندگی برخی گفت: یكی از مشكلات موجود این است كه متاسفانه برخی افراد فاقد مهارت های لازم با سفارش گواهینامه رانندگی گرفته و با زیر پا گذاشتن قوانین موجب تصادف می شوند و نیروی انتظامی و یا راه و ترابری را زیر سووال می برند.

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین با اشاره به برخی گلایه های مردمی ، بر تكریم ارباب رجوع در ادارات تاكید كرد و در مقابل از مسوولانی كه خدمتگزار به مردم هستند، تشكرد كرد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.