اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 فروردين 1398 / کد مطلب: 13225 / نظرات: 0

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


شیوع سالک در غرب خراسان رضوی 31 درصد کاهش یافت


شیوع سالک در غرب خراسان رضوی 31 درصد کاهش یافت  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با اقدامات بهداشتی در سال گذشته شیوع سالک در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی نسبت به سال قبل از آن 31 درصد کاهش یافت.
دکتر فاطمه نوده  افزود: با توجه به اینکه شهرستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار یکی از نقاط درگیر بیماری سالک جلدی نوع روستایی است اما میزان بروز بیماری سالک در این شهرستانها طی سال 96 به ازای هر 100 هزار نفر 28 مورد بود که این میزان در سال گذشته به 19 مورد رسید.
وی اظهار داشت: در یک سال گذشته برای پیشگیری از بروز بیماری سالک یک میلیارد ریال در شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هزینه شد.
وی گفت: اجرای عملیات سم پاشی ابقایی اماکن مسکونی کانونهای آلوده، مه پاشی با سم دلتامترین در کانون های آلوده، انجام عملیات گسترده چک حشره شناسی از شروع فعالیت تا اتمام فعالیت ناقل و برگزاری کلاس های آموزشی از جمله اقدامات پیشگیرانه در زمینه مبارزه با بروز بیماری سالک بوده است.
نوده افزود: بیماری سالک یک بیماری پوستی است که بوسیله گزش پشه خاکی به انسان منتقل می شود لذا باید با نصب توری در ورودی و پنجره منازل، استفاده از پشه بند، حشره کش‌ های خانگی و پماد دور کننده حشرات، حفاظت فردی در برابر گزش انواع پشه و حشره انجام شود.
38 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستائی و 194 خانه بهداشت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت ساکن در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.