اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 24 آذر 1390 / کد مطلب: 1318 / نظرات: 1


دکتر محسنی ثانی : الحمدالله بخش عظیمی از کلنگ زنی ها به نتیجه رسیده است


سایت محسنی نوشت /جدیدترین شماره ی همدلی چاپ شده است. در این نشریه ی وزین محلی که چندی است به گفته ی مسئولین این نشریه با هدف اطلاع رسانی روشن و شفاف به مردم و تحکیم فضای همدلی بین مردم و مسئولین و نمایندگان محترم شهرستان منتشر می شود ، این بار سئوال و انتقاد مهمی مطرح شده است.

سئوالی با این عنوان : آیا کلنگ زنی ها انتخاباتی است ؟


 

این نشریه سپس ضمن ارائه ی یک مقدمه ی مفصل در این زمینه به سراغ هردو نماینده ی مردم سبزوار جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی رفته است و نظرآنان را در این زمینه جویاشده است.

صحبت های دکتر محسنی ثانی در همدلی :

 

«کلنگ زنی ها ربطی به انتخابات ندارد»


«از همدلی که همدل مردم شده و به نقد وانتقاد اقداماتی که انجام شده پرداخته صمیمانه تشکر و تقدیر می کنم شاید اگر روند این چند سال مانند روال گذشته بود این سئوال هم که آیا کلنگ زنی ها انتخاباتی است به وجود نمی آمد . به هرحال باید به مردم دقیق تیزبین و با بصیرتمان حق داد که نسبت به حرکت پویا و فعال و جهشی این مدت نسبت به آنچه در گذشته بوده و به دیده شک و تردید و سئوال بنگرند.

واما در پاسخ باید گفت هرچند در این چند ماه پروژه های گوناگونی هم افتتاح شده و هم کلنگ زنی شده است ولی اگر همشهریان عزیز نگاهی به این حدود ۴ سال خدمت خدمتگزارانشان در مجلس داشته باشند خواهند دید که در سفرهای تقریباً تمامی وزرا و یا سایر مسئولین به شهرستان در این مدت صدها مصوبه ، موافقت نامه ، دستور از اعتبار وبودجه تا درمانگاه و دانشگاه تا مراکز فرهنگی و آموزشی وورزشی تا گازرسانی و جاده و آسفالت و آب و برق و مخابرات تا صنعت و معدن و ده ها مورد دیگر را گرفته ایم که تماماً هم اجرایی شده است و یا در شرف اجرا است و به عبارت دیگر برا تحقق آنها تلاش زیادی شده است . البته بعضاً در طی مراحل بروکراسی اداری و یا کارشناسی و محدودیت ها و معذوریتهای منابعی و یا شرایط اقتصادی و پولی و یا تحریم ها و کارشنکنی های متعدد استکبارمشکلات و موانعی هم به وجود آمده است ولی به لطف خداوند و با صرف صدها جلسه با وزرا و مسئولین و سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه و امکانات الحمدا…بخش عظیمی از کلنگ زنی ها به نتیجه رسیده است و بخشی در حال اجراست به عنوان مثال کارخانه سیمان جغتای بهره برداری رسیده و الآن تولیداتش به اقصی نقاط کشور و خارج صادر می شود و صدها شغل را ایجاد کرده است. چندین واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره ی یک سبزوار در همین مدت به تولید رسیده است. دانشگاه پزشکی سبزوار در همین مدت به عنوان دانشگاه پزشکی از طریق کنکور سراسری جذب دانشجو کرده و فعال شده است و پردیس این دانشگاه با چندین هزارمترمربع سقف اجرا شده و در جال اجرا و یا بیمارستان حشمتیه و یا MRI و یا سیتی اسکن و دپارتمان جراحی قلب ویا رشته ها و کدرشته ها و یا مقاطع تکمیلی در کلیه دانشگاه های سبزوار و احداث دانشگاه پیام نور در جوین و جغتای و داورزن در همین مدت انجام شده است.

مجتمع بزرگ فرهنگی آستان قدس رضوی در ابتدای سال جاری به دستور تولیت معزز آستان قدس حضرت آیت الله واعظ طبسی کلنگ زنی و در حال اجراست . مجتمع ورزشی در مزینان در همین مدت کلنگ زنی گردید ، ساخته شد و به بهره برداری رسید ، پروژه ی صنعتی کیزور ، پروژه ی صنعتی بزرگ پلیت های سبک بتنی در شهرک صنعتی شماره ۲ ، پروژه ی صنعتی بزرگ P.C.C وچندین پروژه ی بزرگ دیگر در همین مدت کلنگ زنی و درحال اجرا هستند ، ده ها روستا از بخش های مختلف در همین مدت به شبکه گاز کشور متصل شده و یا ده ها روستای دیگر در حال گازکشی هستند . به طوریکه ۷ روستا در چهارسال قبل بیشتر در کل شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب از نعمت گاز برخوردار نبودند و حالا الحمد الله به برکت احداث و بهره برداری از خط ۴۸ اینچ به حدود ۱۰۳ روستا تا پایان سال جاری انشاالله خواهد رسید.

درپروژه های آب شرب روستایی الحمدالله از میانگین استان که بسیار عقب تر بودیم جلو افتاده ایم ، در آسفالت راه های روستایی اقدامات خوبی انجام گرفته ودر مخابرات اعم از تلفن های ثابت و سیار در اقصی نقاط روستاهای با جمعیت حتی کمتر از یکصد خانوار سرویس دهی بالایی صورت گرفته است .

از ۱۶ منطقه ویژه ی اقتصادی که در کشور به تصویب دولت و مجلس رسید و ابلاغ شد یک منطقه ویژه ی اقتصادی به سبزوار اختصاص پیدا کرد که منشأ تحول اقتصادی خوبی انشاالله با اجرایی شدن آن خواهد داشت.و ده ها پروژه ی دیگر که در این فرصت مصاحبه تلفنی نمی گنجد و از حوصله خارج است و امید است که در فرصت های مقتضی اطلاع رسانی صورت پذیرد و این همه اقداماتی است که روی زمین است که مردم می توانند از نزدیک ببینند که البته پروژه های مهم و عظیم دیگری هم اقداماتش انجام شده و در شرف اجرایی شدن است که انشاالله پس از قطعیت به اطلاع خواهد رسید

بنابراین ما برخی از هرآنچه که انجام شده عرض کردیم نه وعده هایی که ممکن است به عمل نرسد به هرحال نتیجه این می شود که اولاً پروژه ها را از ابتدای توفیق خدمت دنبال کرده ایم و در طول مدت این ۴ سال موارد متعددی در بخش های مختلف از صفر تا صد به انجام رسیده و مواردی هم با توجه به لابی ها و رایزنی ها و انجام مقدمات وتشکیل جلسات و مشاوره و بانک وتسهیلات وتأمین امکانات به طول انجامید که حالا دارد به ثمر می رسد و ده ها پروژه های گوناگون و مهم دیگر هم که اقدامات اولیه آنها و مجوزهای آنها گرفته شده که ممکن است در ماه ها و حتی سال آینده به نتیجه برسد که همه یعنی پاسخ سئوال شما منفی است وکلنگ زنی ها ربطی به انتخابات ندارد و ره آورد ماه ها و چند سال تلاش وپیگیری در جهت انجام وظیفه و اشتغال زایی و درآمد زایی کل منطقه است.»

(منبع : نشریه ی همدلی / شماره ۵ / آذر ۱۳۹۰)





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


شهروند روستای مهر
نماینده های محترم مجلس یادتان باشد برای تبلیغات به روستای مهر آمدید جوابتان را در کارهایی که در این روستا داشته اید میدهیم.