اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 دي 1397 / کد مطلب: 13172 / نظرات: 0


سرانه پرستار در سبزوار بالاتر از میانگین کشوری است


سرانه پرستار در سبزوار بالاتر از میانگین کشوری است  رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: سرانه پرستار برای هر تخت بیمارستانی در کشور حدود 9 دهم پرستار اما این سرانه در بیمارستانهای منطقه سبزوار 1،1 دهم است.

علیرضا مسلم روز شنبه به مناسبت روز پرستار در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای امسال در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در بخشهای عادی به ازای هر هشت بیمار یک پرستار فعالیت می کنند و تعداد پرستاران در بخشهای ویژه بر مبنای نوع وخامت بیمار مشخص می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس مشکل خاصی در حوزه پرستاری وجود ندارد. میزان پرداختیها کنونی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم نسبت به انتهای سال 96 بیشتر بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار همچنین گفت: یکی از نقاط قوت طرح تحول سلامت اصلاح فرایندهای درمانی و کاهش مدت اقامت بیماران در بیمارستانها است که فعال کردن واحدهای مراقبت پرستاری در منزل به این فرایند کمک می کند. هم اینک مدت اقامت بیماران در بیمارستانهای کشور 2،7 دهم روز و در سبزوار سه روز است که بیماران روزهای بیشتری در بیمارستان بستری می شوند.
وی افزود: با فعال کردن واحدهای مراقبت پرستاری در منزل بیماران پس از بهبودی نسبی ترخیص و ادامه خدمات درمانی را در منزل و واحد مراقبتها دریافت می کنند، در نتیجه زمینه پذیریش بیماران بیشتری فراهم می شود.
او ادامه داد: با مساعدت کمیسون ماده 20 دانشگاه در حوزه معاونت درمان مجوزهایی برای کاهش مدت اقامت بیماران در بیمارستانهای سبزوار، جوین و جغتای صادر شده است.
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با شش بیمارستان تخصصی دارای 850 تخت مصوب، 28 مرکز بهداشتی درمانی و 55 باب داروخانه دولتی و خصوصی و 80 داروساز به 600 هزار نفر جمعیت شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داروزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.