اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 22 دي 1397 / کد مطلب: 13170 / نظرات: 0

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی عنوان کرد


حرکت کاروان رسانه‌ای انقلاب در خراسان رضوی


حرکت کاروان رسانه‌ای انقلاب در خراسان رضوی رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه کاشمر با داشتن ظرفیت و پتانسیل‌های رسانه‌ای از شهرستان‌های پیشرو استان در این عرصه است، از حرکت کاروان رسانه‌ای انقلاب در آستانه چهلمین بهار انقلاب در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، عباس محمدیان در سفر به‌کاشمر ضمن دیدار با امام‌جمعه، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر در بازدید از نشریات محلی این شهرستان از نزدیک با مدیران و دست‌اندرکاران این رسانه‌ها دیدار و گفتگو کرد.

بسیج رسانه به دنبال تشکیل جبهه رسانه طراز انقلاب است

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در دیدار با امام‌جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه فضای رسانه امروز یکی از ارکان اصلی حیات انقلاب محسوب می‌شود، گفت: دموکراسی به‌عنوان رکن اصلی هر حکومت است و فضای رسانه به‌عنوان چهارمین رکن دموکراسی در جهان به شمار می‌رود.

عباس محمدیان بابیان اینکه دشمن در آستانه  40 سالگی انقلاب برای یأس و ناامیدی مردم نسبت به‌انقلاب برنامه‌های متعددی تدارک دیده و درصدد است با استفاده از فضای جنگ نرم با استفاده از فضای رسانه القای ناامیدی را به‌مردم تزریق کند، یادآور شد: سازمان بسیج رسانه که 6 سال است، به‌عنوان یکی از اقشار بسیج، تأسیس‌ شده، تلاش می‌کند تا جبهه رسانه طراز انقلاب را شکل دهد.

وی با اشاره به‌اینکه بسیج رسانه خراسان رضوی با عملکرد قابل قبولی طی این سال‌ها، موفقیت‌های بزرگی  در سطح استان و کشور رقم‌ زده است، ادامه داد: مفتخریم که با شعار فراجناحی و خدمت به‌انقلاب وارد عرصه شدیم و توانسته‌ایم تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای را برای همراه کردن با انقلاب و هم‌افزایی در ارائه خدمات به‌عنوان یک تشکل صنفی پای‌کار بیاوریم.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی ائمه جمعه را پدران معنوی جبهه رسانه انقلاب دانست و اضافه کرد: از امامان جمعه انتظار داریم خط‌مشی‌های اخلاق رسانه‌ای و انقلابی را به فعالان این حوزه در قالب سلسله نشست‌هایی با مدیران و دست‌اندرکاران نشریات محلی و فضای رسانه‌ای تزریق کنند که بتوانند فاصله مردم با انقلاب را کم کنند.

محمدیان ادامه داد: در آستانه 40 سالگی انقلاب، انتظار می‌رود جبهه رسانه‌ای طراز انقلاب با محوریت ائمه جمعه با حضور مدیران و دست‌اندرکاران رسانه در شهرستان‌های خراسان رضوی تشکیل شود تا از این طریق بتوانیم یک حرکت انقلابی را از بستر رسانه به‌مردم القا کنیم.

وی فعالیت 6 نشریه محلی در کاشمر را یک مزیت و ظرفیت دانست و اظهار کرد: کانون بسیج رسانه کاشمر که جزو اولین کانون‌های تأسیس‌ شده در خراسان رضوی است، یکی از کانون‌های اثرگذار و خوش‌نام در سطح استان بوده که درراستای تبیین ارزش‌ها و اهداف نظام و انقلاب حرکت می‌کند.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در جریان رسانه‌ای گروگان‌گیری سیاسی معنایی ندارد و رسانه‌های انقلابی باید امید را جامعه تزریق کنند،  خاطرنشان کرد: نگاه نقادانه و مطالبه‌گری که رسالت رسانه‌ها است باید با منش اسلامی عجین شود تا به‌جای گرفتار در انزوای رسانه‌ای، به‌افتخار رسانه‌ای در شهرستان دست‌یابیم.

 

ضرورت آگاهی و بصیرت بخشی جامعه با ابزار رسانه

امام‌جمعه کاشمر نیز در این دیدار با بیان اینکه جنگی که غرب و استکبار علیه ایران آغاز کرده جنگ رسانه است، گفت: با توجه به‌اینکه رسانه یک جبهه خبرساز و جوساز است، تنها موضوعی که می‌تواند تحرکات جبهه رسانه‌ای دشمن را خنثی کند، کاری شبیه آن است، بنابراین باید با آگاهی دادن و بصیرت بخشی به‌مردم توسط رسانه‌ها و امکاناتی که در این حوزه در اختیار داریم، مردم را آگاه و هشدار دهیم تا فضای یأس و ناامیدی و سیاه‌نمایی که توسط دشمنان در جامعه شکل می‌گیرد، را خنثی کنیم.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی  ادامه داد: شرط موفقیت در این جبهه این است که در گام نخست در بین خودمان به‌وحدت و اتحادی برسیم، چراکه اگر بنا باشد خودمان درگیر جنگ داخلی رسانه‌ای و فکری باشیم و در جریان‌ها، گروه‌بندی‌ها و جناح‌های سیاسی سرگرم شویم، نیرویی برای اینکه در مقابل دشمن اصلی انقلاب بایستیم، نخواهیم داشت.

وی با  بیان اینکه درگیری جبهه درون سبب تشدید اقدامات و توطئه‌های دشمنان می‌شود، متذکر شد: اگر این دعواها نبود یقین بدانید که براساس وعده خداوند، امروز جهان اسلام، دنیا را فراگرفته بود.

امام‌جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه باید حربه تخریب را زمین بگذاریم و از نگاه گروه و حزب سیاسی به‌موضوعات نگاه نکنیم، یادآور شد: اگر بخواهیم کشور به‌اهداف عالیه انقلاب که امام راحل ترسیم و  رهبر معظم انقلاب بر آن اصرار دارند دست یابد، باید فراجناحی فکر کنیم و از لاک گروه، جناح و حزب سیاسی خارج شویم.

طباطبایی با اشاره به‌نقش مهم و تأثیرگذار رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها رسالت مهمی بر عهده‌ دارند، بنابراین اگر رسانه‌ای وارد جریانات سیاسی شود درواقع از رسالت واقعی خودش فاصله گرفته است.

وی بابیان اینکه فعالان رسانه‌ای در سطوح مختلف نباید تحت تأثیر تبلیغات خاص و ویژه جریان‌های سیاسی قرار بگیرند، بلکه باید به‌دنبال حقیقت و واقعیت‌های جامعه باشند، افزود: افرادی که در حوزه مطبوعات و رسانه فعالیت می‌کنند، اگر جیره‌خوار یک جناح سیاسی باشند نمی‌توانند یک تحلیل‌گر و یا یک گزارشگر مورد اعتماد مردم و جامعه باشند، بنابراین ضرورت دارد رسانه‌ها به‌جای اینکه دنبال خبرسازی باشند به‌دنبال امور مردم و جامعه باشند و کارهای مثبت و اثرگذار درراستای ارتقای فرهنگ دینی، فرهنگی  و سیاسی باشند و از انحصارطلبی و محدود کردن فکر و اندیشه خارج شوند.

کسب رتبه برتر کشور توسط بسیج رسانه خراسان رضوی

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی همچنین در دیدار با فرماندار کاشمر در تشریح عملکرد و اهداف سازمان بسیج رسانه گفت: سازمان بسیج رسانه درواقع یک سازمان متفاوت از اقشار 22 گانه بسیج است، با نگاه فراجناحی و عملکردگرایی تلاش می‌کنیم از قدرت رسانه‌ای در راستای اهداف نظام و انقلاب استفاده کنیم.

عباس محمدیان بابیان اینکه بسیج رسانه یکی از اقشار متخصص و تأثیرگذار بسیج در سطح کشور است، ادامه داد: خوشبختانه با فعالیت‌ها و خدماتی که در حوزه بسیج رسانه استان با همراهی و مشارکت مدیران و فعالان رسانه‌ای انجام دادیم، سال گذشته در ارزیابی انجام‌شده موفق به‌کسب رتبه نخست در سطح کشور شدیم.

وی با اشاره به‌اینکه تلاشمان بر این است که رسانه را به‌خدمت انقلاب درآوریم، بیان کرد: انقلاب ما، میراث اولیاء و انبیاء است که به‌امانت به‌دست ما رسیده، بنابراین ضرورت دارد در حفاظت از این امانت بزرگ تلاش کنیم.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه جبهه رسانه‌ای غرب و استکبار درراستای تضعیف نظام از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌هایی که در مقابله با توطئه دشمنان انجام‌ شده، توانسته‌ایم با بهره‌گیری و استفاده از ظرفیت رسانه‌ای، هجمه‌های رسانه‌ای غرب را خنثی کنیم.

محمدیان بابیان اینکه کاشمر از جمله شهرهای مهم و اثرگذار رسانه‌ای در خراسان رضوی به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مدیران و مسؤولان دستگاه‌ها وادارات باید از این ظرفیتی که در این شهرستان با فعال شدن 6 نشریه محلی ایجاد شده، نهایت استفاده را ببرند.

وی با تقدیر از نگاه و توجه رسانه‌ای فرماندار کاشمر، یادآور شد: قصد داریم در آستانه 40 سالگی انقلاب، کاروان رسانه‌ای خراسان رضوی را درراستای معرفی دستاوردهای انقلاب را از دریچه دوربین خبرنگاران و نگاه رسانه‌ای اصحاب رسانه برای مردم بازگو کنیم و در این راستا نیز با توجه به‌سبقه کاشمر این آمادگی را داریم که شروع این کاروان از این شهرستان انجام شود.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه ضرورت دارد در شرایط اقتصادی که امروز گریبان‌گیر جامعه به‌ویژه رسانه‌ها شده است، در قالب بسته‌های حمایتی، رسانه‌ها مورد حمایت قرار گیرند، گفت: با توجه به‌نقش مهم و اثرگذار رسانه‌های بومی و محلی در فرهنگ بومی منطقه باید برای حمایت از این رسانه‌ها برنامه‌ریزی کرد.

محمدیان بابیان اینکه فلسفه وجودی کانون بسیج رسانه هم‌افزایی بین فعالان رسانه در راستای خدمت به‌انقلاب و دولت فارغ از نگاه‌های جناحی و حزبی است، افزود: هر فرد و رسانه‌ای که در راستای اهداف انقلاب و ولایت حرکت کند مورد حمایت بسیج رسانه قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: ارائه خدمات درمانی با تخفیف 40 درصدی، برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی، برنامه‌های حمایتی و معیشتی از جمله فعالیت‌هایی بوده که در سال‌های اخیر در راستای حمایت از اصحاب رسانه در سطح استان انجام‌ شده است.

 

رسانه‌ها باید با نقد منصفانه از تخریب و سیاه‌نمایی پرهیز کنند

فرماندار کاشمر در دیدار با رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت وجود رسانه و تأثیر آن در دموکراتیک کردن جامعه، گفت: درصورتی‌که رسانه‌ها به‌سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنند، قطعاً در بالا بردن سطح تحمل و پذیرش جامعه و توسعه هر منطقه تأثیرگذار خواهند بود.

محمدعلی نبی‌پور با بابیان اینکه شاید هنوز قدرت رسانه به‌خوبی درک نکرده‌ایم، ادامه داد: رسانه‌ها تنها نباید به‌دنبال تعریف و تمجید از فعالیت‌ها و عملکرد مسؤولان باشند، بلکه باید در این حوزه ضمن نقد منصفانه به‌بیان دستاوردها و خدمات انجام‌ شده بپردازند و از تخریب و سیاه‌نمایی پرهیز کنند.

وی با تأکید بر اینکه بنگاه خبرپراکنی دشمنان همواره به‌دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام و دولت ایران هستند، اظهار کرد: در این راستا همه مسؤولان باید تلاش کنند با ارتباط مؤثر با رسانه‌ها از ظرفیت این حوزه برای تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب طی چهار دهه گذشته استفاده کرده و دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب را دررسیدن به‌اهدافشان ناکام بگذارند.

فرماندار کاشمر با اشاره به‌اینکه ایجاد ارتباط با رسانه با نگاه توسعه، سازنده است و از این فرصت باید نهایت بهره را ببریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آستانه 40 سالگی انقلاب با تبیین و ارائه خدمات و دستاوردهای انقلاب، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

نبی‌پور بابیان اینکه کاشمر با داشتن 6 نشریه محلی فعال و پویا از ظرفیت و توانمندی خوبی در عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی در شهرستان برخوردار است، ادامه داد: با توجه به‌افزایش هزینه‌های چاپ، ضرورت دارد از رسانه‌ها و فعالان این حوزه حمایت کنیم.

وی با اشاره به‌مأموریت‌های بسیج در حوزه‌های مختلف، افزود: بسیج در کنار همه مأموریت‌هایی که بر عهده دارد می‌تواند در حوزه رسانه نیز موفق باشد، بنابراین تلاش خواهیم کرد مکان مناسبی برای فعالیت کانون بسیج رسانه شهرستان اختصاص دهیم تا خدمات‌رسانی و حمایت از جامعه رسانه‌ای کاشمر در فضای مطلوبی انجام شود.

فرماندار کاشمر تأکید کرد: ایجاد یک تشکل برای فعالان رسانه‌ای در شهرستان یک امر ضروری است که امیدواریم این مهم با هم‌افزایی و تعاملی که توسط بسیج رسانه شکل می‌گیرد، محقق شود.

عضویت 970 خبرنگار، عکاس و فعال رسانه در بسیج رسانه خراسان رضوی

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در دیدار با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر نیز بر ضرورت توجه به‌رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: در این راستا باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی نسبت به‌تربیت نیروهای توانمند در این حوزه تلاش کنیم.

عباس محمدیان بابیان اینکه بسیج رسانه، یک سازمان فراجناحی و متفاوت از سایر اقشار بسیج است، افزود: کارنامه عملکردی این سازمان طی سه سال گذشته در استان گواه این ادعا بوده، به‌طوری‌که تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ها با حضور فعالان رسانه‌ای با دیدگاه‌های سیاسی مختلف برگزار شده است.

وی با اشاره به‌اینکه بسیج رسانه خراسان رضوی در سومین دوره برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر با بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل رسانه‌ای استان، بزرگ‌ترین جشنواره رسانه‌ای را در منطقه شرق کشور برگزار کرد، یادآور شد: در این دوره از جشنواره ابوذر یک هزار و 966 اثر به‌دبیرخانه ارسال شد و این گواه توانمندی و ظرفیت بالای رسانه در خراسان رضوی است.

رئیس بسیج رسانه استان بابیان اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب بیش از هر زمان دیگری نیاز به‌وحدت و انسجام و هم‌افزایی برای رقم زدن اتفاقات بزرگ داریم، بیان کرد: سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با داشتن 970 خبرنگار، عکاس و فعال رسانه، جایگاه مهم در بین استان‌های کشور دارد، به‌طوری‌که بر اساس ارزیابی سال گذشته موفق به‌کسب رتبه نخست در کشور شدیم.

محمدیان با اشاره به‌فعالیت 10 کانون بسیج رسانه در خراسان رضوی، افزود: کانون کاشمر جزو اولین کانون‌های راه‌اندازی شده در خراسان رضوی است، بنابراین با توجه به‌توانمندی و پتانسیلی که در این شهرستان وجود دارد انتظار ویژه از کاشمر در این حوزه داریم.

وی بابیان اینکه کاشمر با داشتن 6 نشریه مکتوب محلی فعال در حوزه رسانه سرآمد است و از شهرستان‌های پیشرو در عرصه رسانه در سطح است به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در راستای کادر سازی، آموزش، ارائه خدمات و ظرفیت‌سازی همه بسترها را بسیج کردیم تا به‌جامعه اصحاب رسانه فارغ از جریانات سیاسی کمک و خدمت کنیم.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام‌شده، در آستانه چهلمین بهار انقلاب شاهد حرکت کاروان رسانه‌ای انقلاب در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی خواهیم بود، یادآور شد: این کاروان که با حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های مختلف راه‌اندازی می‌شود، قرار است با حضور در شهرستان‌های استان دستاوردها و اقدامات انجام‌ شده طی 40 سال انقلاب را ثبت و به‌مردم اطلاع‌رسانی کنند.

 

ضرورت تشکیل یک تشکل صنفی در حوزه رسانه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر نیز در این دیدار با اشاره به‌اینکه کاشمر به‌عنوان دومین شهر زیارتی خراسان رضوی، دارای سابقه فرهنگی است، گفت: کاشمر از دیرباز در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای با داشتن نمایندگی جراید و مطبوعات در این حوزه فعال بوده، به‌طوری‌که امروز دارای 6 نشریه محلی است که به‌صورت مداوم منتشر و توزیع می‌شود.

علی توکلی تداوم و استمرار فعالیت نشریات را نشان‌دهنده علاقه‌مندی، ظرفیت و توانمندی شهرستان دانست و ادامه داد: بسیج یک ظرفیت و پتانسیل مردمی است که می‌توان در همه جوانب از آن بهره برد به‌طوری‌که حوزه رسانه یکی از آن‌ها است.

وی بابیان اینکه ضرورت دارد اهمیت کار ارتباطات و رسانه به‌ارکان مدیریتی دستگاه‌ها بیان شود، افزود:  در این زمینه نیازمند همت و تلاش فعالان این حوزه هستیم و مجموعه ارشاد اسلامی به‌عنوان پشتیبان از آنان حمایت می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اشاره به‌اینکه در بسیاری از ادارات و دستگاه‌ها به‌موضوع خبر و اطلاع‌رسانی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: تلاش می‌کنیم با برگزاری نشست مشترک روابط عمومی نهادها و ادارات با خبرنگاران بتوانیم زمینه برقراری تعامل و همکاری بین این دو قشر را فراهم کنیم.

توکلی بابیان اینکه فعالان حوزه رسانه در کاشمر از نبود یک تشکل صنفی رنج می‌برند، اظهار کرد: با توجه به‌فعالیت کانون بسیج رسانه، زمینه برای راه‌اندازی و تشکیل یک تشکل صنفی فراهم‌ شده و امیدواریم مدیران و دست‌اندرکاران رسانه‌ای در شهرستان از این ظرفیت استفاده کنند.

گفتنی است؛ رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی در ادامه حضورش در کاشمر با حضور در دو هفته‌های نامه سرو کاشمر، پیام ترشیز، صدای کاشمر و ماهانه دیده بان ترشیز از نزدیک با مدیران و دست‌اندرکاران این نشریات دیدار و در جریان فعالیت‌ها، مشکلات و خواسته‌های آنان قرار گرفت.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.