اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 دي 1397 / کد مطلب: 13157 / نظرات: 0


دو هزار روستایی از خدمات رایگان دندانپزشکی بهره بردند


دو هزار روستایی از خدمات رایگان دندانپزشکی بهره بردند  رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ظرف سه ماه اخیر خدمات رایگان دندانپزشکی به دو هزار نفر از ساکنان مناطق روستایی و محروم در این شهرستان ارائه شد.


دکتر علیرضا مسلم روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اقدام توسط کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی در قالب یک دستگاه یونیت مجهز به تمامی امکانات دندانپزشکی در مناطق روستایی و محروم صورت گرفت.
وی گفت: خدمات ارائه شده در این کلینیک سیار شامل هزار و 700 مورد ترمیم، هزار و 100 مورد کشیدن دندان، 350 مورد جرمگیری، 290 مورد فیشور سیلانت و توزیع رایگان دو هزار بسته آموزشی، مسواک، خمیر و نخ دندان بود.
او افزود: از طریق کلینیک سیاردندانپزشکی خدمات سطح یک و دو دندانپزشکی معاینه دهان و دندان، ترمیم دندان، جرمگیری، کشیدن دندان و فیشور سیلانت برای همه مراجعان در روستاها و مناطق محروم و نیز جامعه هدف شامل دانش‌ آموزان زیر 14 سال و زنان باردار به ‌صورت رایگان ارائه می‌ شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تمام تجهیزات دندانپزشکی در این کلینیک‌ سیار برای ارائه خدمات عمومی دندانپزشکی به همراه یک راننده، یک دندانپزشک و یک دستیار فراهم شده است.
وی افزود: مناطق محرومی که برای ارائه خدمات در نظرگرفته‌ می شوند از قبل شناسایی شده و نحوه پذیرش بیمار نیز براساس فهرست و بر حسب اولویتها صورت می گیرد.
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با شش بیمارستان تخصصی، 850 تخت فعال، 26 پایگاه اورژانس، 195 خانه بهداشت و 38 مرکز بهداشتی 600 هزار نفر جمعیت پنج شهرستان را در غرب خراسان رضوی زیر خدمات بهداشتی درمانی دارد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.