اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 20 آذر 1397 / کد مطلب: 13145 / نظرات: 0


ورزش پهلوانی میراث تاریخی است که نیاز به توجه دارد


ورزش پهلوانی میراث تاریخی است که نیاز به توجه دارد  رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای ریشه در تاریخ و تمدن کشور دارد که به عنوان میراث تاریخی باید تقویت شود.
مجتبی جوهری  در همایش ورزش پهلوانی و زورخانه ای در سبزوار افزود: برای توسعه کشور در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیاز به احیای ورزش های پهلوانی و زورخانه ای داریم.
وی با بیان اینکه توجه به این رشته ورزشی رواج اخلاق و مردانگی در جامعه است، اظهار داشت: با کمک خیران احداث زورخانه در شهرهای فاقد این مکان پیگیری می شود.
وی گفت: در حوزه قهرمانی این ورزش از رده نونهالان تا پیشکسوتان بالای 60 سال رقابت برای ایجاد انگیزه و حضور در میادین مختلف و همسان سازی برگزار می شود.
جوهری افزود: با رعایت آداب و سنن حاکم بر ورزش پهلوانی و زورخانه ای سعی داریم آنرا از طریق دانشگاهها به شکل علمی به دنیا معرفی کنیم .
رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت: شهرستان سبزوار از قطب های این رشته ورزشی در کشور است و تاریخ این ورزش در این منطقه با قدمت بیش از 700 سال با نهضت سربداران گره خورده است.
هم اکنون 160 ورزشکار پهلوانی و زورخانه ای در رده های سنی نونهالان تا پیشکسوتان در 6 زورخانه شهرستان سبزوار فعالیت می کنند



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.