اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 مهر 1397 / کد مطلب: 13115 / نظرات: 0


5.8 میلیارد ریال تسهیلات به نابینایان سبزواری پرداخت شد


58 میلیارد ریال تسهیلات به نابینایان سبزواری پرداخت شد  رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: ظرف یک سال اخیر پنج میلیارد و 800میلیون ریال تسهیلات اشتغال به 29 نابینا و کم بینا در این شهرستان پرداخت شده است.
مرضیه کسرایی فر افزود: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه و با کارمزد چهار درصد به متقاضیان برای فعالیت در بخشهای دامپروری و خدمات تعالق گرفت.
وی ادامه داد: از مجموع هفت هزار معلول زیر پوشش بهزیستی سبزوار 586 نفر نابینا و کم بینا از خدمات این سازمان برخوردارند. 20 نابینای این شهرستان در ادارت دولتی مشغول کار هستند، 21 نفر آنها دانشجو و 55 نفر دانش آموزند که از وسایل کمک توانبخشی و آموزشی رایگان بهره می برند.
او گفت: از ابتدای امسال تاکنون در قالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR) مسکن 34 معلول برای فراهم کردن رفاه محیط زندگی آنها به لحاظ سرویس بهداشتی، رمپ، نصب بالابر خانگی و درهای برقی مجهز و مناسب سازی شده است. برای مناسب سازی منزل معلولان امسال حدود یک میلیارد ریال هزینه و با توجه به نیازهر واحد مسکونی از 40 میلیون تا پنج میلیون ریال پرداخت شد.
وی افزود: چهار مرکز توانبخشی شبانه روزی سالمندان، مرکز نگهداری معلولان ذهنی دختران بالای 14 سال، مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان و 9 مرکز توانبخشی روزانه به جامعه معلولان در سبزوار خدمات می دهند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.