اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 مهر 1397 / کد مطلب: 13108 / نظرات: 0


پیکر چهره ماندگار ادبیات ایران در سبزوار تشییع شد


پیکر چهره ماندگار ادبیات ایران در سبزوار تشییع شد  پیکر چهره ماندگار ادبیات ایران در سبزوار با حضور مسئولان استانی و شهرستانی توسط مردم و اساتید دانشگاه تشییع و به خاک سپرده شد.

 پیکر دکتر سیدمحمد علوی‌مقدم، از استادان برجسته کشور و چهره ماندگار ادبیات ایران، امروز، ۸ مهر بعد از تشییع در سبزوار در جایگاه ابدی آرام گرفت.
در مراسم تشییع این استاد فرزانه که از مقابل منزلش در خیابان دانشگاه سبزوار آغاز شد، پس از اقامه نماز میت توسط حجت‌الاسلام غلامرضا مغیسه، امام جمعه سبزوار در دانشگاه حکیم سبزواری در جوار شهدای گمنام این دانشگاه اساتید و همکاران وی با او وداع کردند.
در این مراسم که سیدجواد حسینی، مشاور استاندار خراسان رضوی پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی را به همراه داشت، فرماندار شهرستان و بسیاری از مسئولان ادارات مختلف حضور داشتند، همچنین توسط یکی از حضار پیام تسلیت رئیس مجلس شوری اسلامی و معاون وزیر علوم نیز قرائت شد.
در بخشی از پیام دکتر علی لاریجانی نوشته شده است «درگذشت چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی کشور، دکتر سیدمحمد علوی‌مقدم موجب تاسف شد».
وی افزوده است «دکتر سیدمحمد علوی‌مقدم نویسنده، پژوهشگر و استاد مسلم زبان و ادبیات فارسی بود که در سال‌های متمادی به تربیت دانشجویان و تدریس به شیفتگان ادبیات فارسی پرداخت و در زمینه تحقیق و پژوهش در این رشته آثار ماندگار و درخشانی به‌ویژه در زمینه اعتلای زبان فارسی در دنیا از خود برجای گذاشت».
یادآوری می‌شود که در ادامه مراسم مردم با تشییع پیکر چهره ماندگار ادبیات ایران تا باغ ایرانی واقع در ابتدای جاده توحید شهر وی را به خاک سپردند.ایکنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.