اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 مهر 1397 / کد مطلب: 13107 / نظرات: 0

رئیس مجلس شورای اسلامی:


مرحوم علوی مقدم نقش مهمی در اعتلای زبان فارسی داشت


مرحوم علوی مقدم نقش مهمی در اعتلای زبان فارسی داشت  رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به مناسبت درگذشت چهره ماندگار زبان فارسی گفت: دکتر سیدمحمد علوی مقدم در زمینه تحقیق و پژوهش زبان فارسی آثار ماندگار و درخشانی بر جای گذاشت و نقش مهی در اعتلای زبان فارسی در دنیا داشت.

دکتر علی لاریجانی در این پیام که روز یکشنبه در مراسم تشییع پیکر مرحوم علوی در سبزوار قرائت شد، افزود: درگذشت چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی کشور دکتر سیدمحمد علوی مقدم موجب تاسف شد.
وی در این پیام نوشت: ایشان نویسنده، پژوهشگر و استاد معلم زبان و ادبیات فارسی بودند که طی سالهای متمادی به تربیت دانشجویان و تدریس شیفتگان ادبیات فارسی پرداختند. دکتر سیدمحمد علوی به عنوان چهره فرهیخته زبان و ادبیات فارسی در زمینه علوم اسلامی تلاشهای فراوانی داشتند که بیانگر اشتیاق و علاقه به کسب و دانش و فرهنگ است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام ضمن عرض تسلیت به جامعه فرهنگی، ادبی و دانشگاهی کشور، مردم سبزوار و خانواده آن مرحوم اظهار داشت: برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و جزای خیر از درگاه خداوند مسئلت می کنم.

* پیکر استاد بزرگ ادبیات فارسی در زادگاهش به خاک سپرده شد
به گزارش ایرنا، در این مراسم با حضور مسئولان شهرستان، استادان دانشگاه، دانشجویان و اهالی علم و ادب سبزوار پس از اقامه نماز میت بر پیکر استاد علوی مقدم در مهدیه دانشگاه حکیم سبزواری، پیکر آن مرحوم در باغ ایرانی این شهر به خاک سپرده شد.
زنده یاد علوی مقدم دارای مدرک دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی با گرایش بلاغت و نقد ادبی و عربی از دانشگاه تهران بود که در بیش از 50 کنگره و همایش علمی داخلی و خارجی شرکت داشت.
وی بارها به عنوان چهره ماندگار رشته ادبیات فارسی کشور برگزیده شده و استاد راهنمای بیش از 60 رساله دکتری و کارشناسی ارشد بوده است. آثار ارزشمند بسیاری در زمینه علوم قرآن و بلاغت، ادبیات فارسی و اخلاق از این استاد به چاپ رسیده است. این شخصیت برجسته بیش از 40 سخنرانی در محافل علمی و ادبی ارائه کرده و عضویت هیات علمی و تدریس در دانشگاه فردوسی مشهد را بر عهده داشت.
دکتر علوی مقدم 20 روز پیش به علت بیماری عفونت ریوی در بیمارستان واسعی سبزوار بستری شد و سرانجام صبح پنجشنبه گذشته در 86 سالگی دارفانی را وداع گفت.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.