اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 مرداد 1397 / کد مطلب: 13057 / نظرات: 0

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار:


سبزواری ها مصرف آب را 6 درصد کم کردند


سبزواری ها مصرف آب را 6 درصد کم کردند  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: هم اینک سرانه مصرف آب هر شهروند سبزواری 160 لیتر است که نسبت به زمان مشابه پارسال 6 درصد کاهش یافته است.
حسین ریاضی در مجمع عمومی پارلمان مشورتی بانوان سبزوار افزود: با وجود صرفه جویی مصرف آب شهری در سبزوار، سرانه کنونی مصرفی نسبت به رقم استاندارد جهانی حدود 30 لیتر بیشتر است.
وی با اشاره به نقش موثر بانوان در صرفه جویی آب شرب تصریح کرد: مدیریت مصرف آب در منازل بر عهده بانوان است که تاثیر موثری در صرفه جویی و گذر از بحران آب شرب دارند.
ریاضی افزود: در یک سال گذشته کارگاهها و نشست هایی برای کاهش مصرف آب آشامیدنی در مدارس و محلات به وسیله کارشناسان شرکت آب و فاضلاب شهری انجام شده است.
وی اظهار داشت: هم اینک از حدود 100 هزار مشترک شهری در سبزوار 60 درصد الگوی مصرف آب را رعایت می کنند و در صورتی که سایر مشترکان تنها 10 درصد حجم مصرفی آب را کاهش دهند مشکل کمبود آب در فصل گرما ایجاد نمی شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: یک هزار انشعاب آب غیرمجاز در این شهر وجود دارد که بیشتر آنها در حاشیه شهر است که با پیگیری امور حقوقی آب و فاضلاب شهری تا پایان سال انشعابات غیرمجاز در شهر سبزوار تعیین تکلیف خواهد شد.
وی افزود: نبود تعادل فشار در شبکه توزیع، استفاده بیش از حد از آب به علت نبود اندازه گیری، پرداخت نکردن آب بها و نصب غیراصولی از مشکلات انشعابات غیرمجاز آب است.
شهر سبزوار بیش از 250 هزار نفر جمعیت دارد و آب آشامیدنی مصرفی آن از 40 حلقه چاه در مناطق کلوت، کَسکَن و بفره تامین و با 150 کیلومتر خط انتقال و 15 ایستگاه پمپاژ، در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
شرکت آب و فاضلاب سبزوار دارای 100 هزار مشترک است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.