اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 خرداد 1397 / کد مطلب: 12978 / نظرات: 0

معاون وزیر علوم:


بازنگری در آثار شریعتی ضروری است


بازنگری در آثار شریعتی ضروری است  معاون فرهنگی، اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بازنگری آثار میراثی دکتر شریعتی به عنوان یک ضرورت فرهنگی و تاریخی، برای پیشبرد مسائل مختلف جامعه حائز اهمیت است.
،غلامرضا غفاری روز سه شنبه در حسینیه ابوالفضلی روستای مزینان، زادگاه دکتر شریعتی، افزود: واکاوی و بازنگری تاریخ معاصر ایران، بدون توجه به اندیشه و ایدئولوژی این اندیشمند، سخت و یا امکان ناپذیر است.
وی با بیان اینکه شریعتی افتخار بزرگی برای ایران است و حق بزرگی بر جامعه ایرانی دارد، اظهار کرد: دکتر علی شریعتی، جامعه شناسی مردم مدار بود که با تحلیل درست مسائل به دنبال پالایش اندیشه جامعه بود.
وی تصریح کرد: اهتمام به برگزاری مراسم پاسداشت شریعتی و گرامیداشت یاد و خاطره او نشان از شناخت اندیشه وی در جامعه است.
معاون فرهنگی، اجتماعی وزیر علوم با اشاره به اینکه شریعتی جلوتر از زمانه خود گام برمی داشت، خاطرنشان کرد: او خود را به دانشگاه محدود نکرد و تنها یک استاد معلم نبود. او خود را معلم جامعه و رسالت خود را فراتر از معلمی و استادی می دانست.
غفاری گفت: مهمترین نقش دکتر شریعتی در زمانه خود، دعوت جوانان به تفکر و تامل مسائل مختلف بود که موفقیت های زیادی را در آن به دست آورد.
وی با اشاره به اینکه محتاج بازخوانی و نقد و بررسی آثار شریعتی هستیم، گفت: باید فراتر از ایام سالگرد، منش و تفکر شریعتی را میان جوانان گسترش دهیم. شریعتی مبانی اصالت و هویت ملی و دینی را در جامعه آن زمان مطرح می کرد.
دکتر علی شریعتی مزینانی دوم آذرماه 1312 در روستای مزینان از توابع شهرستان داورزن، که آن زمان در تابعیت سبزوار بود، چشم به جهان گشود. وی پژوهشگر دینی، مبارز و فعال مذهبی، سیاسی و از نظریه پردازان انقلاب اسلامی بود که 29 خرداد 1356، در 44 سالگی در انگلستان درگذشت و در دمشق سوریه به خاک سپرده شد.
خودسازی انقلابی، ابوذر، بازگشت، ما و اقبال، تحلیلی از مناسک حج، شیعه، نیایش، تشیع علوی و تشیع صفوی، هبوط در کویر، زن، تاریخ و شناخت ادیان، حسین وارث آدم، علی حقیقتی بر گونه اساطیر و جهان بینی و ایدئولوژی عناوین برخی از آثار پرشمار دکتر علی شریعتی هستند.
روستای مزینان در حاشیه کویر و در حدود پنج کیلومتری جنوب شهر داورزن در غرب سبزوار قرار دارد. ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.