اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 22 آذر 1390 / کد مطلب: 1296 / نظرات: 0

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار:


برخی تصورات اشتباهی از اقدامات منابع طبیعی دارند


برخی تصورات اشتباهی از اقدامات منابع طبیعی دارند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوارگفت: تصور مردم در رابطه با اینکه منابع طبیعی سبزوار زمین های اجدادی آن ها را ملی اعلام کرده تصور بسیاراشتباهی است این در حقیقت اجرای قانون است.
محمود وظیفه دار به سبزوار آنلاین افزود: منابع طبیعی موظف است براساس ماده یک و دو قانون حفظ جنگل ها و مراتع نسبت به تفکیک اراضی ملی از مستثنیات اقداماتی را انجام دهد در واقع تفکیک اراضی ملی بر اساس مصوبه 27 بهمن ماه سال1341 مجلس است که قانون، سازمان جنگل ها و مراتع را موظف کرده تا برای مشخص شدن این اراضی وارد عمل شود.
وی اظهار داشت: بعضی از مردم مدعی هستند که دولت زمین های آن ها را به تصرف خود درآورده اما چنین چیزی صحت ندارد کار ما جدا سازی اراضی ملی از اراضی متعلق به مردم است.
وظیفه داربا بیان اینکه ما زمین شخصی کسی را به تصرف خود درنیاورده ایم عنوان کرد: تمامی اراضی ما قبل تاریخ سال1341 متعلق به مردم و بعد از آن سال متعلق به دولت است اگر ما طی سال های اخیر اقدام به اجرای قانون می کنیم باید نگاه کنیم به مصوبه سال 41 و قانون را در نظر بگیریم.
وی افزود: یک سری برگه ها به عنوان سند و قولنامه در اختیارمردم است که تعدادی از این برگه ها درست و ما بقی اشتباه است بطور مثال کسی سند قدیمی شش دانگ زمینی با مساحت 6 هزار هکتاردارد به نظر شما این درست است که تمام این اراضی  متعلق به آن فرد باشد؟
وظیفه دارتصریح کرد: اگر قرار باشد هر کسی این مقدار اراضی داشته باشد پس با این حال تمام اراضی موجود متعلق به مردم است و دولت سهمی در این بین ندارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار با بیان اینکه تاغ زارهای حارث آباد، دولت آباد  و فسنقر نمونه ای از اراضی ملی درحوزه  سبزوار است اظهار داشت: در همه پلاک ها اراضی ملی وجود دارد شاید یکسری پلاک ها با سند شش دانگ جزء مستثنیات باشد ولی اکثر پلاک ها جزء اراضی ملی محسوب می شود.

وظیفه دار با بیان اینکه تعدادی از کشاورزان در اراضی متعلق به دولت اقدام به کشت و کار کرده اند عنوان کرد: این کار تخلف از قانون است و کشاورزانی که در اراضی ملی کشت و کار کنند برای آن ها پرونده تخلف تنظیم خواهد شد و قانون به کار آن ها رسیدگی خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه از زمان تصویب قانون، بحث اراضی ملی مطرح است اظهار داشت: بنده نمی گویم در این چند سال بحث اراضی ملی بیشتریا کمتر مورد توجه قرار گرفته است شاید مهمترین دلیل آن تعلل مجری در اجرای قانون، عدم امکانات و یا شرایط زمانی بوده که نمی توانستند اقدامی در این خصوص انجام دهند.
وظیفه دار تصورات اشتباه مردم را وارونه جلوه دادن قضیه عنوان کرد و گفت: ما نمی گویم اشتباهی از طرف ما صورت نگرفته اگر هم چنین چیزی مطرح باشد به عمد نبوده ولی اشتباهات ما بسیار اندک است اگر واقعا خواسته باشیم صرف قانون را اجرا کنیم با مستنداتی از جمله عکس های هوایی سال 41 مشخص می شود که  شاید نیمی از زمین هایی که متعلق به مردم است جزء  اراضی دولت محسوب شود.
وی افزود: عده ای از کشاورزان و دامداران در حوزه سبزوار با مشکلاتی اینچنینی روبرو هستند و ما طی یک تاریخ مشخص از طریق شورای اسلامی، دهیاری ها و روستاها کتبا اعلام کردیم که مهلت حق اعتراض در شهرستان ها تا تاریخ 19 شهریور ماه سال جاری است اگر از تاریخ مربوطه بگذرد منابع طبیعی در قبال این مشکلات پاسخگو نخواهد بود.
وظیفه دار تصریح کرد: طبق تبصره ماده 9 قانون افزایش بهره وری زمین کشاورزی و منابع طبیعی مصوب23 تیر  سال 1389 مجلس شورای اسلامی، افرادی که قبلا به اعتراض آن ها در مراجع اداری و قضایی رسیدگی نشده باید تا تاریخ 11 شهریور 90 به کمیسیون  ماده واحده مراجعه می کردند.
وی ادامه داد: در صورتی که افراد تا تاریخ مشخص شده اعتراض خود را اعلام نکردند باید به شعبه 1050 دادسرای ناحیه 3 به نشانی تهران میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس نبش زاینده رود مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: تعداد پرونده هایی که در این رابطه مدعی هستند و به اداره منابع طبیعی اعلام شده حدود20 پرونده است که تعداد آراء صادر شده در سال گذشته 14 مورد بوده که یک مورد آن جزء مستثنیات اعلام شده و ما بقی جزء اراضی ملی می باشد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.