اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 2 خرداد 1397 / کد مطلب: 12936 / نظرات: 0


استاد سبزواری جایگاه ممتازی در صفحات فرهنگی انقلاب دارد


استاد سبزواری جایگاه ممتازی در صفحات فرهنگی انقلاب دارد  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: استاد حمید سبزواری با سرودن اشعار حماسی و انقلابی و حضور در عرصه های مختلف انقلاب، جایگاه ممتازی در صفحات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این عرصه دارد.
احمد برادران، چهارشنبه در نشست هماهنگی آیین دومین سالگرد درگذشت استاد سبزواری افزود: این شاعر متعهد انقلاب اسلامی، از افتخارات کشور و منطقه است و باید مراسمی درخور جایگاه و شان والای این شاعر انقلاب برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه سبزوار زادگاه مشاهیر و مفاخر علم و ادب است، تصریح کرد: آیین بزرگداشت استاد سبزواری سبب ترویج فرهنگ و ادب در جامعه و احترام نهادن به جایگاه شعر انقلاب اسلامی می شود.
فرماندار ویژه سبزوار گفت: ایجاد خانه موزه و ساخت نماد استاد سبزواری از مطالبات خانواده مرحوم و اهالی فرهنگ و هنر است که مسئولان باید پیگیری کنند تا از محل اعتبارات استانی و ملی زمینه تحقق آن فراهم شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز گفت: مراسم دومین سالگرد استاد سبزواری روز 22 خرداد در 2 نوبت صبح و عصر در سبزوار برگزار می شود.
محمد علی آبادی افزود: نواختن زنگ شعر انقلاب در مدارس سبزوار، نشست ادبی شعر در دانشگاه حکیم سبزواری و مراسم شعرخوانی در محل آرامگاه استاد سبزواری با حضور شاعران انقلابی کشور از برنامه های مراسم سالگرد پدر شعر انقلاب است.
وی اظهار کرد: همچنین در آنروز عملیات مرمت منزل حمید سبزواری که با انعقاد تفاهم نامه ای بین خانواده مرحوم سبزواری، شهرداری و اداره میراث فرهنگی برای انجام فعالیت های علمی، پژوهشی، فرهنگی و تاریخی به دانشگاه حکیم سبزواری واگذار شده، آغاز می شود.
حسین آقاممتحنی معروف به 'حمید سبزواری'، شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته، سحرگاه شنبه 22 خرداد 1395 در 91 سالگی در یکی از بیمارستان های تهران چشم از جهان فروبست که در روز 26 خرداد در بوستان جانبازان شهر سبزوار به خاک سپرده شد.
از آثار استاد سبزواری می توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.