اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 25 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12921 / نظرات: 0


رونمایی از کتاب تصویری «شهید آوردند» در سبزوار


رونمایی از کتاب تصویری «شهید آوردند» در سبزوار  برای نخستین بار از کتاب تصویری «شهید آوردند» که حاصل تلاش چندین ساله و کار گروهی در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سبزوار است در فرهنگسرای امام رضا(ع) رونمایی شد.

به گزارش ایکنا، در حالی که باران نم نم در حال باریدن است و زمین‌های تشنه سبزوار را در دومین ماه از بهار ۹۷ سیراب می‌کند شامگاه ۲۴ اردیبهشت به محل تالار فرهنگسرای امام رضا(ع) واقع در جوار شهدای گمنام می‌روم تا از نزدیک شاهد رونمایی از کتاب «شهید آوردند» باشم.
کتابی که ناگفته‌های زیادی در خود دارد و صاحبان عکس‌ها با ورق زدن هر صفحه از آن برخی یاد خاطرات دوستی‌ها و یاد دورانی می‌افتند که با ورود شهدا کینه و اختلافات را کنار گذاشتند و زیر تابوت شهدا ایستادند.

رونمایی از کتاب تصویری« شهید آوردند » در سبزوار

کتاب «شهید آوردند» روایتگر شهدای دیار سربداران از سال ۵۶ تا سال ۷۲ است که مادران و پدران شهدا به جای گریه و زاری و ماتم گرفتن با حضورشان در تشییع عزیزانشان، خود به رزمندگان اسلام روحیه می‌دادند و برخی با اعزام دومین و سومین فرزندشان به جبهه‌های نبرد در ایثار و مقاومت خط شکن بودند.
اسماعیل هاشم‌آبادی، مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سبزوار در این مراسم با بیان اینکه در این کتاب تصویری ۲۰۰ عکس وجود دارد که از بین ۵۰ هزار عکس انتخاب شده است، گفت: این عکس‌ها از ۴۵۰ رزمنده، شهید و خانواده‌های آنان جمع‌آوری شده است.

وی با ابراز اینکه برای حمایت از افسران جنگ نرم منتظر دولتی‌ها نمانند، عنوان کرد: همانطور که در زمان دوران دفاع مقدس مردم نقش اصلی را در پشتیبانی جبهه‌های جنگ داشتند در این زمان نیز باید به مردم تکیه کرد نه دولت‌مردان.
در ادامه این مراسم امیر سعادتی، عضو شورای سردبیری و معاون سردبیر روزنامه قدس که مقاله‌ای درباره این کتاب نوشته و در آخر کتاب «شهید آوردند» منتشر شده است، گفت: با مشاهده کتاب این مقاله را از سه محور اصلی ارزش فرمی، ارزش محتوایی و ارزش تاریخی نوشتم.
وی تصریح کرد: این کتاب یک اثر بی‌نظیر است که خروجی زحمات چند سال کار گروهی است و در آن تصاویر شهدای روستاها، شهر و شهدای ادارات دولتی به تصویر کشیده‌ شده است.
سعادتی با ابراز اینکه یکی از ویژگی‌های کتاب این است که از زمان شهادت تا انتقال به شهر، روستا و مراسم خاکسپاری را از دریچه دوربین به تصویر کشیده است، عنوان کرد: برخلاف برخی از فیلم‌سازان و افراد غربزده که دوران دهه شصت را سیاه و بدون شادی بیان می‌کنند در این کتاب به خوبی در عین اینکه شهادت بهترین عزیزان را به تصویر کشیده حضور خانواده شهدا، کودکان، نوجوانان و فضای شاد جامعه را به زبان تصویر بیان کرده است.

وی اظهار کرد: در دهه‌های آینده برای ساخت فیلم مستند و آثار هنری نیاز به سند داریم و این کتاب مستندی تصویری است که وضعیت جامعه از لحاظ لباس، خیابان‌ها، نحوه پوشش مردمی و مساجد را به خوبی بیان کرده است.
در ادامه مراسم با حضور امام جمعه شهرستان سبزوار و تعدادی از والدین شهدا از کتاب «شهید آوردند» رونمایی و توسط امام جمعه به هر کدام از خانواده‌ها یک نسخه از آن اهدا شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.