اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12918 / نظرات: 0

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه سبزوار


پنج طرح بسیج سازندگی در سبزوار بهره برداری شد


پنج طرح بسیج سازندگی در سبزوار بهره برداری شد  مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه سبزوار گفت: همزمان با هفته بسیج سازندگی پنج طرح اقتصادی با پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات در این شهرستان به بهره برداری رسید.

سرهنگ پاسدار ابراهیم برزویی در جمع خبرنگاران افزود: این واحدها شامل پرورش بلدرچین تخمگذار با بیش از چهار هزار قطعه در روستای صالح آباد، واحد دامداری روستای دلقند، واحد پرورش 10 راس گاو و واحد پرورش شترمرغ در روستای ابارش و واحد دامداری در شهر روداب است.
وی با اشاره به اینکه چشم انداز گروههای جهادی رفع محرومیت، توانمندسازی و افزایش بصیرت در پنج منطقه هدف صالح آباد، کلاته سفیر، کال عیدگاه و منطقه قدس شهر سبزوار است ادامه داد: هم اینک 30 گروه جهادی در سطح شهر فعال و آماده خدمت هستند.
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه سبزوار گفت: طی یک سال اخیر تاکنون با اعزام پنج هزار و 400 نفر از بسیجیان جهادگر به مناطق محروم این شهرستان 32 طرح محرومیت زدایی اجرا شده است.
وی افزود: این بسیجیان در قالب 30 گروه 32 طرح عمرانی شامل ساخت و مرمت خانه نیازمندان، ساخت مسجد و خانه عالم کمک شایانی در رفع محرومیت انجام دادند.
او ادامه داد: همچنین در قالب یکی از طرحهای جهادی با عنوان 'طرح هجرت' رنگ آمیزی و بازسازی 26 مدرسه و رنگ آمیزی قبور مطهر شهدا در قالب 'اردوی جهادی به رنگ عاشقی' با دو هزار و500 نفرروز فعالیت دانش آموزان انجام شد.
سرهنگ پاسدار برزویی گفت: اردوهای جهادی در زمینه های عمران روستایی، تعمیر و تجهیز مدارس، فعالیتهای کشاورزی و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و همچنین افزایش بصیرت جوانان در مقابل هجمه فرهنگی دشمن اجرا می شوند.
وی ادامه داد: طی یک سال گذشته هفت میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در حوزه صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی از طریق بسیج سازندگی به 32 نفر از بسیجیان نیازمند در سبزوار پرداخت شد.
او گفت: گروههای پزشک عمومی و تخصصی با اعزام به مناطق محروم حاشیه شهر علاوه بر چهار هراز ویزیت رایگان، خدمات و مشاوره رایگان پزشکی، آموزشهای بهداشتی، مشاوره های مامایی و دارویی ارائه کردند. پارسال در هفته بسیج نخستین بیمارستان صحرایی در دهستان شامکان بخش ششتمد برپا شد و در این طرح سه روزه 17 پزشک متخصص در 6 رشته تخصصی اطفال، زنان، چشم، ارتوپدی، داندانپزشکی و قلب و عروق و 37 پرستار به بیماران خدمات ارائه دادند.
وی همچنین به کمکها برای هموطنان زلزله زده غرب کشور اشاره و بیان کرد: بسیج سازندگی 320 نفر روز جهادگر از گروه جهادی شهید پروانه به آن منطقه اعزام کرد و 450 میلیون ریال کمک نقدی جهت خرید کانکس و همچنین کمک های غیر نقدی ملزومات و وسایل گرمایشی به شهر پل ذهاب ارسال نمود.
سرهنگ پاسدار برزویی گفت: در حوزه خدمات اجتماعی 800 میلیون ریال کمکهای نقدی برای بازسازی عتبات عالیات، اهدای 30 فقره جهیزیه 30 تا 50 میلیون ریالی به زوج های بسیجی نیازمند و توزیع چهار هزار سبد معیشتی کالا و مواد غذایی به نیازمندان اهدا شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.