اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 23 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12917 / نظرات: 0

قائم مقام وزیر علوم:


برجام بستر ارتباطات علمی دانشگاهی را توسعه داد



 قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: برجام بستر ارتباطات علمی دانشگاهی کشور را توسعه داد و پس از این توافق دیپلماسی علمی در کشور گسترش یافت.
دکتر حسین سالار آملی روز شنبه در نشست مدیران دانشگاههای منطقه 9 کشور در دانشگاه حکیم سبزواری افزود: سال گذشته چندین هیات دانشگاهی از کشورهای مختلف برای پژوهش، دوره های آموزشی مشترک و تبادل استاد و دانشجو وارد کشور شدند.
وی با بیان اینکه وزارت علوم از برجام به خوبی استفاده کرد، ادامه داد: پارسال 2 هزار و 200 ویزای ورود به ایران برای بازدید از دانشگاههای کشور با همکاری وزارت علوم صادر شد که بطور میانگین هر هفته 11 هیات سه تا پنج نفره را در بر گرفت.
وی با بیان اینکه همه کشورهای دنیا از نظر علمی به هم وابستگی دارند، گفت: در موضوع علم و فناوری نباید مرزبندی شود و مسئولان باید چرخه بین المللی را جدی بگیرند.
رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم افزود: جذب دانشجوی خارجی و راه اندازی دوره های مشترک از رویکردهای امور بین الملل وزارت علوم است و پارسال نیز 417 طرح تحقیقاتی مشترک در دانشگاهها داشتیم که بیانگر روند رو به رشد طرح آموزشی و پژوهشی مشترک بین المللی است.
وی اظهار کرد: با احتساب دانشجویان جامعه المصطفی العالمیه، 55 هزار و 308دانشجوی خارجی در ایران مشغول تحصیل هستند که بر مبنای برنامه ششم توسعه باید تا سال 1400 تعداد دانشجویان خارجی به 80 هزار نفر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه 23 درصد مقالات علمی محققان ایران با مشارکت محققان بین المللی منتشر می شود گفت: این تعداد باید به 35 درصد افزایش یابد.
سالار آملی افزود: هم اکنون دانشگاههای صنعتی اصفهان، تهران، شیراز، امیرکبیر، اصفهان و مشهد در ردیف برتر این همکاری ها قرار دارند.
وی اظهار کرد: پارسال 18 دانشگاه کشور در ردیف دانشگاههای برتر جهان بودند که در برنامه ششم و تا سال 1400 باید 10 دانشگاه دیگر کشور نیز در ردیف 100 دانشگاه برتر آسیا قرار گیرند.
وی با اشاره به افزایش تحصیل دانشجویان ایران در دانشگاههای خارج از کشور گفت: طی برنامه ششم زمینه تحصیل 1،8 درصد دانشجویان در این دانشگاهها فراهم می شود.
دانشگاههای منطقه 9 کشور شامل دانشگاه های استان های سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی است.
دانشگاه حکیم سبزواری نیز جزو 22 دانشگاه محور کشور است که با 10 دانشکده و حدود 9 هزار دانشجو دارای 33 گروه آموزشی و 139 کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتراست.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.