اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 19 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12905 / نظرات: 0

با همت بسیج رسانه استان


اردوی فرهنگی رسانه‌ای نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد


اردوی فرهنگی رسانه‌ای نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد اهالی رسانه خراسان رضوی در اردوی فرهنگی رسانه‌ای سه‌روزه، از نمایشگاه کتاب تهران، مراکز فرهنگی و رسانه‌ای پایتخت بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه خراسان رضوی، یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین وقایع فرهنگی کشور، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که هر سال جمعیت زیادی از علاقه‌مندان در اقشار و سنین مختلف را به خود جذب می‌کند.

جامعه رسانه‌ای خراسان رضوی نیز در سی و یکمین دوره برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به ابتکار بسیج رسانه استان دورهم جمع شده و در اردوی سه‌روزه فرهنگی رسانه‌ای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا کردند.

این اردو روز یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه با زیارت حرم شاه عبدالعظیم حسنی آغاز شد و پس از آن، اهالی رسانه استان به دعوت امیرحسین قاضی‌زاده، نماینده مردم مشهد و کلات، نظاره‌گر فعالیت نمایندگان مردم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بودند، ادامه این روز در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مصلی امام خمینی(ره) گذشت؛ در فرصت حدود 7 ساعته، از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید شد.

دومین روز حضور اصحاب رسانه استان در تهران به بازدید از مؤسسه اطلاعات و قسمت‌های مختلف آن گذشت که در این بازدید، اسماعیل محمود، کارشناس روابط عمومی این مؤسسه به بیان تاریخچه‌ای از شکل‌گیری مؤسسه اطلاعات به دست عباس مسعودی پرداخت و از سیر توسعه و پیشرفت آن طی 93 سال فعالیت این مؤسسه گفت.

روزنامه اطلاعات، تنها روزنامه‌ای است که در طول فعالیت خود بدون وقفه چاپ و منتشر شده است که پس از پیروزی انقلاب با رکودی دوساله مواجه می‌شود، در سال 59 به فرمان امام راحل، حجت‌الاسلام دعائی مسؤولیت آن را به عهده می‌گیرد و تا امروز نیز مدیریت وی بر این مجموعه ادامه دارد.

مؤسسه چاپ روزنامه اطلاعات به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات چاپ خاورمیانه شناخته می‌شود که با تجهیزات چاپی خود، امکان چاپ انواع روزنامه‌ها، نشریات و محصولات چاپی دیگر را دارا است؛ بازدید از تحریریه، بخش‌های مختلف روزنامه، دستگاه‌های چاپ روزنامه، چاپخانه نشریات و موزه روزنامه اطلاعات، دیگر برنامه بازدید نمایندگان رسانه خراسان رضوی از مؤسسه اطلاعات بود.

باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مقصد بعدی اهالی رسانه خراسان رضوی، مجموعه‌ای که در هفت گذر، مسیر مبارزات انقلابی تا پیروزی انقلاب، آغاز جنگ تحمیلی، دوران دفاع، بازسازی پس از جنگ تا دوران شکوفایی توان علمی و دفاعی امروز ایرانی اسلامی به تصویر کشیده شده بود.

البته گردش و تفریح نیز در کنار بازدیدهای تخصصی و فرهنگی در برنامه این اردو بود، بازدید از برج میلاد و حضور بر فراز گنبد آسمان، نقطه پایانی دومین روز این اردوی فرهنگی رسانه‌ای بود.

زیارت امام‌زاده صالح(ع) و بازدید از بازار قدیم تجریش، آغاز روز پایانی این اردو رو رقم زد که با حضور در ساختمان مؤسسه فرهنگی فارس ادامه پیدا کرد؛ اهالی رسانه خراسان رضوی در جلسه‌ای با رضا سیفی، سردبیر استان‌های خبرگزاری فارس به تبادل‌نظر پیرامون رسالت‌های خبرنگاری و اولویت اول خبرنگار که مطالبه‌گری و پیگیری دغدغه‌های مردم تا حصول نتیجه است، پرداختند.

بازدید از تحریریه، گپ‌وگفت با دبیران سرویس‌های مختلف این خبرگزاری، حضور در مراسم رونمایی از صفحه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس و همچنین رونمایی از محصول چندرسانه‌ای مناجات‌خوانی، پایان بخش سفر سه‌روزه فرهنگی رسانه‌ای نمایندگان جامعه رسانه‌ای خراسان رضوی به تهران بود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.