اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 11 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12878 / نظرات: 0


دانش آموزان سبزواری به تحصیل در رشته های فنی رغبتی ندارند


 مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: تحصیل دانش آموزان این شهرستان در رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش کمتر از میانگین استانی و کشوری است.
 حسن محرابی، سه شنبه در آیین جشن هفته معلم افزود: در سال تحصیلی جاری 43 درصد دانش آموزان سبزوار در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش مشغول تحصیل هستند که این تعداد 7 درصد از برنامه تکلیفی کمتر است.
وی اظهار کرد: برای سال تحصیلی آینده باید 50 درصد دانش آموزان سبزواری جذب رشته های فنی شده و از 3 هزار و 800 دانش آموز پایه نهم تحصیلی، هزار و 900 نفر به رشته های فنی و حرفه ای هدایت شوند.
محرابی همچنین درباره اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان و تاکید بر لزوم توسعه متوازن بین رشته ای در شاخه نظری گفت: نسبت به هدایت تحصیلی دانش آموزان متناسب با نیاز جامعه و منطقه اقدام می شود.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: 96 درصد مدارس سبزوار با هزینه 35 میلیارد ریال به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شده و تنها پنج آموزشگاه در بخش روداب از بخاری نفتی استاندارد استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: خیران در چهار سال گذشته 78 میلیارد ریال برای ساخت و نوسازی فضاهای آموزشی سبزوار کمک کرده اند و 30 خیر مدرسه ساز کشوری و 16 خیر از خارج کشور با اداره آموزش و پرورش سبزوار همکاری دارند.
52 هزار دانش آموز زیر نظر چهار هزار و 500 معلم در 287 مدرسه شهرستان سبزوار مشغول تحصیل هستند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.