اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 8 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12871 / نظرات: 0


نشست مشترک رئیس و مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری با هیات عالی رتبه دانشگاه کوفه برگزار شد


نشست مشترک رئیس و مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری با هیات عالی رتبه دانشگاه کوفه برگزار شد نشست مشترک رئیس و مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری با هیات عالی رتبه دانشگاه کوفه با هدف بررسی راهکارهای برقراری همکاری های متقابل و فراهم آوردن بسترهای لازم جهت  امضای تفاهم نامه  همکاری های علمی و آموزشی مشترک  برگزار شد.

 رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این  نشست با اشاره به اینکه دانشگاه کوفه، بزرگترین دانشگاه های عراق با بیش از سی هزار دانشجو و بیست و یک دانشکده و دو هزارو پانصدعضو هیات علمی است، گفت: حضور هیات عالی رتبه دانشگاه کوفه در دانشگاه حکیم سبزواری با هدف بستر سازی اولیه جهت امضای تفاهم نامه  مشترک در آینده نزدیک است.

دکتر علی اصغر مولوی افزود: این تفاهم نامه  در حوزه های پژوهش و آموزش منعقد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه همکاری های آموزشی متقابل بحث تبادل استاد و دانشجو مد نظر ما است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت های حوزه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه حکیم سبزواری با امضای این تفاهم نامه دانشجویان دانشگاه کوفه جهت گذراندن دوره های تحصیلات تکمیلی به دانشگاه حکیم سبزواری خواهند آمد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: همچنین بنا داریم در قالب این تفاهم نامه اساتید ما برای گذراندن فرصت های پژوهشی به خصوص پژوهش های کاربردی و انجام پروژه های پژوهشی مشترک با اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه کوفه در آن دانشگاه  حضور یابند.

دکتر مولوی ادامه داد: در حوزه پژوهش  در زمینه های علوم انسانی و دیگر حوزه ها از همکاری های متقابل استقبال می کنیم.


رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه هدف ما  ایجاد ارتباطات گسترده علمی با سایر کشورها به خصوص کشورهای دوست و همسایه مانند عراق است، اظهار داشت: معتنقدیم هر چه فضا و اتمسفر دانشگاه بین المللی و تنوع دانشجویان خارجی  از کشورهای مختلف بیشتر شود، ارتقاء بیشتر دانشگاه را شاهد خواهیم بود.

رئیس دانشکده علوم تربیتی خواهران دانشگاه کوفه نیز در این نشست با تاکید بر اینکه دانشگاه حکیم سبزواری از جایگاه بسیار خوبی در میان دانشگاه های ایران دارد، گفت:  حضور ما در دانشگاه حکیم سبزواری و  نشست و رایزنی با مسولان این دانشگاه  در جهت فراهم آوردن بسترهای لازم جهت امضای تفاهم نامه همکاری مشترک است.

.

دکتر عباس الفحام افزود: این تفاهم نامه در زمینه های مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو، راهنمایی پایان نامه ها و تبادل اطلاعات و فناوری منعقد خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشگاه کوفه هم اکنون با بسیاری از دانشگاه های بزرگ ایران تفاهم نامه همکاری امضا کرده است و تبادل استاد و دانشجو دارد.

رئیس دانشکده علوم تربیتی خواهران با اشاره به اینکه بسیاری از شهر های ایران آشنا هستیم، گفت: سبزوار را از طریق سید عبدالاعلی سبزواریشناختیم و می دانستیم که این شهر؛ شهری عالم پرور و تجاری است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.