اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 24 فروردين 1397 / کد مطلب: 12837 / نظرات: 0


جشنواره ملی سرود چله انقلاب در سبزوار پایان یافت


جشنواره ملی سرود چله انقلاب در سبزوار پایان یافت  مراسم پایانی جشنواره ملی سرود چله انقلاب، پاسداشت استاد حمید سبزواری روز پنجشنبه در سبزوار برگزار شد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه سرود و موسیقی انقلابی، اولین رشته و شاخه هنری همراه انقلاب اسلامی ایران بود گفت: فراخوان چله سرود انقلاب بهمن ماه پارسال منتشر و آثاری از 70 گروه هنری سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که هشت گروه برتر برگزیده شدند.
میثم مرادی افزود: این جشنواره ملی، پاسداشت پدر شعر انقلاب، استاد حمید سبزواری است که با هدف حمایت و ترویج هنر و سرود انقلاب اسلامی برگزار شد.
وی اظهار کرد: داوری آثار به 2 شیوه عمومی و اجرای گروهی برگزار شد که شیوه عمومی اجرای سرود در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن، مساجد و بوستان ها و اجرای گروهی نیز مختص گروه های مدارس بود.
علیرضا قزوه شاعر انقلاب نیز در این مراسم گفت: استاد سبزواری به عنوان پدر شعر انقلاب نقش والا در پویایی شعر انقلاب اسلامی داشت.
وی افزود: در روزهای پر تپش انقلاب، سرودهای استاد سبزواری به قدم های مردم که به خیابانها می آمدند جان می داد.
مصطفی محدث خراسانی نیز گفت: شاعران بسیار در شکل گیری شعر انقلاب نقش داشتند اما تمام مولفه های شعر انقلاب در آثار استاد سبزواری نمایان است.
وی افزود: مهمترین ویژگی استاد سبزواری اوج شور، حماسه، معرفت و حکمت بود که در جان او جاری و در شعرش متجلی بود.
وی اظهار کرد: استاد حمید سبزواری بزرگترین شاعر ملت ایران بود که مردم مخاطب شعر او بودند.
در این مراسم که در جوار آرامگاه استاد سبزواری برگزار شد از گروه های سرود برگزیده 'چله انقلاب' که از استانهای خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان و خراسان رضوی بودند قدردانی به عمل آمد.
حمید سبزواری شاعر معاصر که 'پدر شعر انقلاب' لقب گرفته، سحرگاه 22 خرداد 1395 در 91 سالگی در یکی از بیمارستان های تهران چشم از جهان فرو بست.
وی سراینده شعر معروف 'خمینی ای امام' است که در مراسم ورود امام خمینی (ره) به کشور اجرا شد.
اشعار او همچنین همراه همیشگی روزهای دفاع مقدس بود.
سبزواری در سال 1304 در سبزوار متولد شد و سرودن شعر را از 14 سالگی آغاز کرد.
از آثار حمید سبزواری می‌ توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد. سبزوار معرفي شد.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.